Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Biały czy Grafitowy styropian - grubość 20 cm


Korleon

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 66
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Producent pisze w instukcji jak kleić płyty i Swisspor twierdzi, że ma być obwodowo-punktowo. Przepisy p-poż też to zdaje sie określają. Wynajdujesz koło od nowa?

 

No tak, wtedy dom spolonie całkowicie.

Ale wypełnianie całej szczeliny jest ok? Mimo, że nie realne?

 

Niesamowity problem z tym macie. Ja też mam spiedzielona w ten sposób elewacje.

Poza cyrkulacja powietrza są jeszcze szczeliny na łączeniu z cokołem, belkami. Zdarzy się maleńka dziura do ściany.

 

Pal licho tą cyrkulację. Owady tez to mogą wykorzystać. A kiedy odcięcia beda skuteczne ryzyko większych problemów jest minimalne.

 

Ale nieee. Lepiej podważać pisząc dyrdymały. Albo wmawiać sobie. " ja mam dobrze" inni niech tez tak maja Jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej podważać pisząc dyrdymały. Albo wmawiać sobie. " ja mam dobrze" inni niech tez tak maja Jak ja.

 

Co podważać? Instrukcję producenta? To Ty wymyślasz "co którąś warstwę pojechać warkoczem" i żeby nie pianować, gdy producent twierdzi:

zaprawę klejową należy nakładać na płyty styropianowe tzw. Metodą „pasmowo-punktową”, przy pomocy kielni po obwodzie płyty styropianowej pasmem o szerokości ok. 3-4 cm oraz dodatkowo plackami o średnicy 8-10 cm. Łączna powierzchnia nałożonej masy klejącej powinna obejmować co najmniej 40% powierzchni płyty. Po nałożeniu zaprawy, płytę styropianową należy przyłożyć do ściany w wyznaczonym dla niej miejscu oraz dosunąć na styk do już przyklejonych płyt i docisnąć przez uderzenie pacą aż do uzyskania równej płaszczyzny z sąsiednimi płytami. Wyciśniętą zaprawę poza obrys płyty należy bezwzględnie usunąć.

[...]

Szczeliny pomiędzy płytami styropianowymi większe niż 2 mm należy wypełnić pociętymi paskami styropianu, dopuszczalne jest również wypełnienie ich za pomocą nisko rozprężnej pianki.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wtedy dom spolonie całkowicie.

Ale wypełnianie całej szczeliny jest ok? Mimo, że nie realne?

 

Niesamowity problem z tym macie. Ja też mam spiedzielona w ten sposób elewacje.

Poza cyrkulacja powietrza są jeszcze szczeliny na łączeniu z cokołem, belkami. Zdarzy się maleńka dziura do ściany.

 

Pal licho tą cyrkulację. Owady tez to mogą wykorzystać. A kiedy odcięcia beda skuteczne ryzyko większych problemów jest minimalne.

 

Ale nieee. Lepiej podważać pisząc dyrdymały. Albo wmawiać sobie. " ja mam dobrze" inni niech tez tak maja Jak ja.

Do brzegu Gik, do brzegu: o co się Tobie rozchodzi? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co podważać? Instrukcję producenta? To Ty wymyślasz "co którąś warstwę pojechać warkoczem" i żeby nie pianować, gdy producent twierdzi:

zaprawę klejową należy nakładać na płyty styropianowe tzw. Metodą „pasmowo-punktową”, przy pomocy kielni po obwodzie płyty styropianowej pasmem o szerokości ok. 3-4 cm oraz dodatkowo plackami o średnicy 8-10 cm. Łączna powierzchnia nałożonej masy klejącej powinna obejmować co najmniej 40% powierzchni płyty. Po nałożeniu zaprawy, płytę styropianową należy przyłożyć do ściany w wyznaczonym dla niej miejscu oraz dosunąć na styk do już przyklejonych płyt i docisnąć przez uderzenie pacą aż do uzyskania równej płaszczyzny z sąsiednimi płytami. Wyciśniętą zaprawę poza obrys płyty należy bezwzględnie usunąć.

[...]

Szczeliny pomiędzy płytami styropianowymi większe niż 2 mm należy wypełnić pociętymi paskami styropianu, dopuszczalne jest również wypełnienie ich za pomocą nisko rozprężnej pianki.

 

Zacytuj gdzie napisałem, żeby nie pianowac wcale.

Metoda obwodowa nie daje gwarancji pełnego odcięcia za plyta.

A z punktu widzenia fizyki. Jest to znacznie istotniejsze niż wypełnienie szczelin między płytami.

 

Na płocie dupa napisano a Jasiu drzazgę sobie wbił.

 

Ogolnie wyszła z tego gowno burza. A to zwyczajnie dobra rada.

Strach cokolwiek poradzić. Bo zaraz przylezie taki co tylko instrukcje czyta albo kaze skakać samemu z pistoletem. Z rzeczywistoscia nic wspólnego nie ma.

A taki drugi powie,ze teraz to dom się spali.

Edytowane przez Gik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacytuj gdzie napisałem, żeby nie pianowac wcale.

 

uzupełnienie szczelin na całej głębokości?

Dobre sobie... 1 ekipa na 100 tak robi.

Lepsza faza niż te 99% ekip.

 

Przedstawiłeś to jako coś wyjątkowego. I żeby to zastąpić fazą. A to podstawa wymagana przez producenta.

 

Metoda obwodowa nie daje gwarancji pełnego odcięcia za plyta.

 

Odcięcia czego? Daje gwarancję, że powietrze spod jednej płyty nie przemieści się w warstwie kleju pod drugą. A to podstawa. Jak ktoś buduje na cienką spoinę czy pianę spękany portoherm to owszem, może sobie w jego wnętrzu hulać i prawidłowe wykonanie termoizolacji nic na to nie poradzi.

 

A z punktu widzenia fizyki. Jest to znacznie istotniejsze niż wypełnienie szczelin między płytami.

 

Co jest istotniejsze? Podasz pomiary czy wyliczenia tej fizyki?

 

Ogolnie wyszła z tego gowno burza. A to zwyczajnie dobra rada.

 

Co? Żeby nie pilnować ekipy? Czy żeby nie pianować? Czy żeby jakieś warkocze co którąś warstwę dawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiłeś to jako coś wyjątkowego. I żeby to zastąpić fazą. A to podstawa wymagana przez producenta.

Nie umiesz czytac ze zrozumieniem. Co nie pierwszy raz się Ci zdarza.

99 ekip kiepsko wypełnia szczeliny. Wiec lepsza plyta z faza gdybyśmy trafili na tą kiepska ekipę.

Oczywiście ta 1 ekipa zrobi jak nalezy. Wtedy to zbędny koszt..

Juz rozumiesz?

Odcięcia czego? Daje gwarancję, że powietrze spod jednej płyty nie przemieści się w warstwie kleju pod drugą. A to podstawa. Jak ktoś buduje na cienką spoinę czy pianę spękany portoherm to owszem, może sobie w jego wnętrzu hulać i prawidłowe wykonanie termoizolacji nic na to nie poradzi.

1. Nie znamy materiału na ściany.

Ale nawet przy porotermie zwiększamy szczelność. Nawet dla mrówek, os. To nie szkodzi. Zwlaszcza gdy kosztuje 1 puszkę piany.

2. Powietrze spad płyty? Czyli,że jak przenika do srodka przez plyte? I najważniejsze, żeby spod 1 do 2 nie wędrowało?

A może powietrze przenika od dołu do góry? Między płytami...

 

Co jest istotniejsze? Podasz pomiary czy wyliczenia tej fizyki?

 

 

 

Co? Żeby nie pilnować ekipy? Czy żeby nie pianować? Czy żeby jakieś warkocze co którąś warstwę dawać?

 

Konwekcja? Powietrze które się nie rusza jest nie złym izolatorem.

A między płytami jeśli są one odcięte- powietrze nie będzie przepływać. Siatka i klej jest dość szczelna.

 

Warto więc doszczelnic. Bo nawet najlepszej ekipie cos tam może nie wyjsc.

A ekipę bierzesz po to aby stać im nad głową i pilnować.

Ja z bogatej rodziny nie jestem. Nie miałem. Czasu ciagle ekip pilnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99 ekip kiepsko wypełnia szczeliny.

 

Podasz źródło? Bo czy wypełnia - to widać na pierwszy rzut oka. A że źle to skąd wiesz? Tak sobie wyobraziłeś?

 

Ale nawet przy porotermie zwiększamy szczelność. Nawet dla mrówek, os. To nie szkodzi. Zwlaszcza gdy kosztuje 1 puszkę piany.

Co ma odcinać, jak nie ma na nią miejsca, bo przy klejeniu obwodowo masz tam klej?

 

 

2. Powietrze spad płyty? Czyli,że jak przenika do srodka przez plyte? I najważniejsze, żeby spod 1 do 2 nie wędrowało?

 

Powietrze między płytą a murem jest (no, chyba że ktoś naprawdę się przyłoży klejąc na grzebień). Od momentu przyklejania tam jest. Jak nie masz kleju po obwodzie, który to powietrze zamyka w tej przestrzeni, to może sobie wędrować. Gdy na zewnątrz zimniej, niż wewnątrz aż po dach zabierając ze sobą ciepło i wilgoć, która przy schładzaniu się skropli. A jakie wejdzie w jego miejsce? Nie ma idealnie szczelnego domu. I to nie tylko gdy ktoś przyoszczędzi na taśmach przyokiennych czy wybierze porotherm. Jak powietrze ma możliwość przemieszczania się w wolnych przestrzeniach w warstwie kleju, to zaciągnie (jak to komin) tymi nieszczelnościami zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz budynku.

 

A może powietrze przenika od dołu do góry? Między płytami...

 

Przenika? Owszem. Również. Chociaż w kontekście przenikania to ważniejszy opór dyfuzyjny. Przez pianę sobie całkiem swobodnie śmiga para wodna nawet przy uwięzionym powietrzu. Dlatego obwodowo należy kleić klejem z worka.

Ale tu mowa o konwekcji. Jak mur chłodzi, niż na zewnątrz to opada w dół. Jak grzeje, to ciąg kominowy ciągnie w górę.

 

Konwekcja? Powietrze które się nie rusza jest nie złym izolatorem.

 

Dokładnie. Dlatego każdą płytę należy kleić obwodowo, żeby zamykać powietrze w jak najmniejszych przestrzeniach. Przecież na tym polega termoizolacja - każdy materiał izolacyjny ma gorszą lambdę, niż powietrze. To powietrze izoluje (lambda 0,025). Tylko chodzi o to, żeby uniemożliwić mu przemieszczanie się. Polistyren lity dla przykładu ma lambdę 0,16 - ponad 6x gorszą od powietrza.

 

A między płytami jeśli są one odcięte- powietrze nie będzie przepływać. Siatka i klej jest dość szczelna.

 

Badałeś szczelność domu?

 

 

Warto więc doszczelnic. Bo nawet najlepszej ekipie cos tam może nie wyjsc.

 

Dokładnie. Każdą płytę należy kleić obwodowo i zamykać powietrze w jak najmniejszych przestrzeniach. A nie "co którąś warstwę pojechać warkoczem przy ścianie i położyć płyty."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A się narobiło :lol2:

Zdecyduje się chyba na Knaufa Etixx 20cm. Przeliczyłem jeszcze raz metry elewacji i wczesniej zapomniałem odjać otwory okienne i drzwi garażowe. Łącznie za styropian Knaufa wyjdzie mi teraz jakies 9500 zł (gdzie przy wczesniejszych wyliczeniach na swisspor wychodziło mi 11700). I przy starannym kładzeniu samemu bez pośpiechu nie powinno być najgorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można murować ściany bez styropianu. Trzeba jedynie umieć myśleć i wyciągać właściwe wnioski.

Dlaczego temat stosowania styropianu wnosi tyle zamieszania? ... bo jest to proteza, sybstytut zupełnie zbędny do tego, by mieć ciepły dom.

 

można ;) zależy co chce się osiągnąć.

Ostatnio rzeczywiście reklamują ściany 1 warstwowe.

OK.

A są nadroża 1 warstwe? Wieńce 1 warstwowe?

Wylewki, progi pod okna drzwi 1 warstwowe?

Chyba, że cofniesz je i użyjesz EPS lub XPS wtedy... może. Ale nie wiem jak to konstrukcyjnie się zepnie.

 

Chyba, że mówisz o elewacji z pianki PIR lub wełny. To ok :) ale to też będą podobne dylematy bo technologie te też mają swoje bolączki.

 

Każdą technologię trzeba przemyśleć.

Wyciągnąć wnioski. bo instrukcja to pół sukcesu. Trzeba się do niej zastosować gdy robisz samemu. Albo zaufać, że tak właśnie się stało i masz robotę zgodnie ze sztuką zrobioną.

Jeśli nie, to ciekawe praktyki mogą nieco zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia bubla. Np to o czym pisałem.

 

A się narobiło :lol2:

Zdecyduje się chyba na Knaufa Etixx 20cm. Przeliczyłem jeszcze raz metry elewacji i wczesniej zapomniałem odjać otwory okienne i drzwi garażowe. Łącznie za styropian Knaufa wyjdzie mi teraz jakies 9500 zł (gdzie przy wczesniejszych wyliczeniach na swisspor wychodziło mi 11700). I przy starannym kładzeniu samemu bez pośpiechu nie powinno być najgorzej.

 

tak, staranne wykonanie to klucz do szczęścia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy sredniej dobowej w Polsce 8 na plusie pchac wiecej niz 15cm to wg mnie fanaberia, ale kto bogatym zabroni. Juz widze ze i niektorym 20cm malo i 22 lub 23 cm wrzucaja, niedlugo i do 30cm dojdziecie. Jakies suwalki moze bym zrozumial, ale taki wroclaw czy opole w zyciu bym nie polozyl wiecej niz wymagaja warunki techiczne - swoja droga i tak wysrubowane w kwestii izolacyjnosci. Edytowane przez zeusik6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy sredniej dobowej w Polsce 8 na plusie pchac wiecej niz 15cm to wg mnie fanaberia, ale kto bogatym zabroni. Juz widze ze i niektorym 20cm malo i 22 lub 23 cm wrzucaja, niedlugo i do 30cm dojdziecie. Jakies suwalki moze bym zrozumial, ale taki wroclaw czy opole w zyciu bym nie polozyl wiecej niz wymagaja warunki techiczne - swoja droga i tak wysrubowane w kwestii izolacyjnosci.

 

Przy obecnych cenach energii 1 czy 2 tys wiecej to chyba nie jest zły pomysł. Może faktycznie 23 wezme. Niestety nie Etxxa bo nie mają takich grubości. 5 lat temu też nie mieli i wylądował zwykły Knauff 22cm. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezybz czego ściana, przy betonie komórkowym wystarczy 15cm by spełnić warunki techniczne i to nawet niekoniecznie najniższa lambda. Projektant mógł i tam 30cm wpisać, różne głupoty wpisują. A gdybym bym tak zachowawczy w stosunku do działań unii to czemuż nie dać od razu dwa razy po 20cm? Wiadomo co im za dziesięć lat odbije?

 

Mam nadzieję że macie w projektach wentylację z odzyskiem bo jeśli nie, to ta inwestycja w grube styro jak krew w piach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można murować ściany bez styropianu. Trzeba jedynie umieć myśleć i wyciągać właściwe wnioski.Dlaczego temat stosowania styropianu wnosi tyle zamieszania? ... bo jest to proteza, sybstytut zupełnie zbędny do tego, by mieć ciepły dom.

 

Jak sobie przypomnę naszą dyskusję o o parze wodnej mającej jakoby migrować z wewnątrz przegrody do środka, to o te Twoje "właściwe wnioski" trochę się obawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...