Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na schematach jest choćby ochrona powrotu. U Ciebie zakładasz, że kocioł będzie pracował na jakich temperaturach zasilania? Dostosujesz instalację do kotła czy odwrotnie? Poza tym do czego masz wpiętą grupę bezpieczeństwa? W instrukcji jest sporo wyjaśnień nt zaworów 3d i 4d, są przykładu instalacji otwartej, zamkniętej. To, że brakuje u producenta rozdzielacza niczego nie zmienia, pewne urządzenia przy kotle stałopaliwowym muszą być. Ja bym na Twoim miejscu narysował np pompkę kotłową i dopiero do niej rysował połączenia, a nie jak wyżej jakieś kreski wchodzą do kotła, nie wiadomo do czego są podłączone.

Zamieszczam następną fotkę z poprawką. Niestety pogubiłem się i teraz nie wiem gdzie mam podpiąć zimną wodę z "ujęcia wodnego" ? Wyjaśniam na początku że z wykształcenia jestem informatykiem a nie  hydraulikiem więc bardzo proszę o zrozumienie i tolerancje mojej  niewiedzy.

52 minuty temu, LeszekWR napisał:

Zamieszczam następną fotkę z poprawką. Niestety pogubiłem się i teraz nie wiem gdzie mam podpiąć zimną wodę z "ujęcia wodnego" ? Wyjaśniam na początku że z wykształcenia jestem informatykiem a nie  hydraulikiem więc bardzo proszę o zrozumienie i tolerancje mojej  niewiedzy.

Toteż lepiej będzie, jeśli weźmiesz gotowe schematy z instrukcji producenta, bo tam masz jasno narysowane zawory, do których jest podłączona woda. Czemu dalej próbujesz na siłę upraszczać układ kotłowni? W Twoim schemacie brakuje wielu rzeczy, choćby wewnętrznej pompki w kotle - po co stosować pompki zewnętrzne? Żeby było ciekawiej, czasami właśnie trzeba zastosować dodatkową pompkę, tylko musi być ku temu powód. Pytanie najważniejsze: jakim parametrem będziesz grzał? Jak go przygotujesz, bo chyba nie ma bezpośrednio kotłem? Weź gotowce z instrukcji zamiast wymyślać na własną rękę.

Dobrze biore układ gotowy ze  strony producenta i co ?

yPvPJZ.jpg