rafalm81 19.01.2024 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia (edytowane) Ja mam standardową izolację tych rurek i w sumie też myślałem nad ich 'dociepleniem'.Ale powiedzcie mi, czy ma to realny, w sensie odczuwalny wpływ na zużycie energii? Nie wiem - 5-10% potwierdzone czymkolwiek, chociażby opinią osoby która dołożyła tą dodatkową izolację i stwierdziła że jest różnica? Tylko nie chodzi mi o różnicę życzeniową, a taką potwierdzoną chociażby obserwacją Echh.. trochę poczytałem i moje pytanie jest raczej bez sensu, bo chyba nie temu ma służyć ta izolacja. Głównym zadaniem izolacji jest wyeliminowanie problemu kondensacji pary a nie utraty ciepła, tak? Edytowane 19 Stycznia przez rafalm81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marvinetal 19.01.2024 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia Tutaj masz relacje osoby ktora po dociepleniu stwierdzila spadek poboru energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 20.01.2024 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia Dziękuję za dyskusję oraz linki - poczytałem i widzę, że warto się wziąć za to gdy się klimatyzatorami chce na poważnie grzać choć i przy chłodzeniu też sens to ma bo lata u nas coraz cieplejsze są i różnice temperatur coraz większe. Podobnie cienkie izolacje widuję od monoblokowych pomp ciepła do budynków ale tu się pewnie wykonawcom nie chce wiercić większych otworów bo wiadomo, że łatwiej zrobić jedną fi 80 i puścić w niej dwie rury z izolacją niż dwie fi 100. U siebie planuję wykorzystać kratkę wlotu powietrza do kotłowni tzw. zetkę gdzie mam spiro fi 160 i chcę w niej upchnąć 2 rury nierdzewne karbowane calowe typu Gebo Super Vario w izolacji kauczukowej o grubości ścianki 32 mm czyli w sumie ok. 94 mm to ma ale się ugnie więc liczę na to, że jakoś to wcisnę. Ten gruby zestaw dociągnę do wnętrza kotłowni a potem dam już cieńsze i tańsze bo tu już ciepło będzie wewnątrz budynku. Kauczuk trzeba będzie ochronić przed UV [choć to północna strona jest] i ptakami żeby nie wydziobały i myślałem tu nad zastosowaniem rury drenarskiej fi 100 bez otworów ale jest to mało elastyczne i chyba łatwiej będzie owinąć to duct tape ? Przy okazji na wiosnę planuję choć z zewnątrz do dojścia do ścian założyć izolację kauczukową + duct tape na nią na obecne i dodatkowo okleić taśmą kauczukową dostępne nie zaizolowane elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WarrenC 28.01.2024 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia Kilka dni temu zdjąłem kratkę z tyłu. Wczoraj była gruba śnieżyca, potem temperatura spadła do -6, lodowaty i silny wiatr. Byłem pewien, że jednostka znów się zalodzi przy takich warunkach, sprawdzam dziś rano, a wymiennik jest całkowicie suchy. Zero lodu! Usunięcie kratki całkowicie pomogło. Oczywiście na tacy ociekowej jest trochę lodu i w tym tylko grzałka pomoże. Czy producenci naprawdę nie potrafią sobie poradzić z tak banalną sprawą jak obladzanie kratki na wymienniku? Naprawdę to aż takie trudne? A jak ja sie zdejmuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 28.01.2024 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Stycznia A jak ja sie zdejmuje? W moim klimatyzatorze odkręcą się cztery blachowkręty i zdejmuje górną pokrywę, potem kratkę, potem nakłada pokrywę i wkręca blachowkręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 01.02.2024 00:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego Podaję wyniki za styczeń 2024: temperatury zewnętrzne: Tśr= -0,4 °C, Tmin= -12,7 °C, Tmax= 8 °Cnastawiona temperatura wewnętrzna Tw= 21 °C, podwyższona na 22 od 19-go do 25-go stycznia całkowite zużycie EE = 400 kWh średnie dobowe zużycie EE = 12,9 kWh Moje obserwacje: po usunięciu kratki z tyłu nadal zero problemów z zamrażaniem jednostkitaca ociekowa nigdy już nie zarosła lodem, a ten, który tam był bardzo powoli, ale zniknął (roztopił się lub sublimował) przy 3 °C klima bierze ok. 350 W. Jest to średnia temperatura z sezonie grzewczym w Gdyni, a więc średnio klima w takim układzie będzie mi ogrzewać dom biorąc 350 W. Mam jednak ciągle przed sobą owinięcie przewodów termoizolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sito 01.02.2024 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego Podaję wyniki za styczeń 2024: [*]temperatury zewnętrzne: Tśr= -0,4 °C, Tmin= -12,7 °C, Tmax= 8 °C [*]nastawiona temperatura wewnętrzna Tw= 21 °C, podwyższona na 22 od 19-go do 25-go stycznia [*]całkowite zużycie EE = 400 kWh [*]średnie dobowe zużycie EE = 12,9 kWh U mnie bardzo podobne wyniki , razem z bytowym 700 kWh miesięcznie Tyle że styczeń był wyjątkowo paskudny, sporo dni na dużym minusie w tym rekordowe -21`C , dom na górce, mocno wieje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 01.02.2024 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego U mnie bardzo podobne wyniki , razem z bytowym 700 kWh miesięcznie Tyle że styczeń był wyjątkowo paskudny, sporo dni na dużym minusie w tym rekordowe -21`C , dom na górce, mocno wieje.... Najgorszy jest wiatr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oxalis3 01.02.2024 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego Dzień dobry, to jest mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym dogrzewać dom w okresach przejściowych jednym lub dwoma jednostkami split. Proszę o pomoc w doborze ilości, mocy i przede wszystkim umiejscowieniu jednostki/tek wewnętrznych klimatyzatorów. Rozkład pomieszczeń domu o powierzchnie 100m https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_2024_01/image.thumb.jpeg.6a2faec0457efeb92456c45ea3e83dda.jpeg, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 02.02.2024 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego Dzień dobry, to jest mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym dogrzewać dom w okresach przejściowych jednym lub dwoma jednostkami split. Proszę o pomoc w doborze ilości, mocy i przede wszystkim umiejscowieniu jednostki/tek wewnętrznych klimatyzatorów. Rozkład pomieszczeń domu o powierzchnie 100m https://forum.info-ogrzewanie.pl/uploads/monthly_2024_01/image.thumb.jpeg.6a2faec0457efeb92456c45ea3e83dda.jpeg, Czytałeś wątek, w którym teraz piszesz? Żeby ogrzewać klimatyzatorem musisz mieć otwarte przestrzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oxalis3 02.02.2024 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego (edytowane) Salon i kuchnia są bez drzwi, no przecież rozumiem, że się nie nagrzeje jak drzwi do pomieszczeń będą zamknięte, Ja nie chce ogrzewać, chcę używać jednego lub dwóch klimatyzatorów do dogrzewania w okresach przejściowych. Jeszcze raz poproszę o radę, gdzie zamontować jednostkę/ki wewnętrzne. Edytowane 2 Lutego przez oxalis3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 02.02.2024 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego Musisz wziąć pod uwagę miejsca przebywania ludzi, tzn. zestaw wypoczynkowy w salonie, stół w kuchni itd. Ludzie nie powinni przebywać w strudze powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remol187 05.02.2024 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego Witam. Koledzy jaki konkretny model klimatyzatora polecacie do grzania. U mnie parterówka ok. 95 m2, zakończenie budowy 2017r, porotherm + styropian 15 cm, strop wełna 20 cm. Instalator zaproponowała Gree AP 3,5 kW jednak nie do końca odpowiadają mi grzałki oraz słaba modulacja.Jednostka wewnętrzna miałaby wisieć w otwartym salonie z kuchnią na wprost korytarza do trzech sypialni. Patrząc na wpisy użytkowników myślę, że zda to egzamin pod warunkiem otwartych drzwi. Wątek przeczytałem praktycznie cały przez ostatni weekend, wiec mniej więcej wiem o co w tym wszystkim chodzi, ale brakowało mi polecenia konkretnych modeli. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 05.02.2024 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego @remol187 Kaisai 3,5 kW pracuje już od 100 W i jest tani. Spora grupa użytkowników go sobie chwali. Jeśli się sprawdzi a będzie gdzieś trochę chłodniej możesz dokupić kolejny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 05.02.2024 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego Skoro przeczytałeś wątek, to wiesz na co zwracać uwagę. Bierzesz ściągasz PDFy każdej jednostki i patrzysz na parametry. Ma być cicha, modulować się w jak największym zakresie mocy, co w praktyce oznacza EZR zamiast kapilary. Najlepiej jak zrobisz sobie OZC budynku, bo kosztuje to kilkaset złotych, a daje duże pojęcie z jakimi wymaganiami energetycznymi masz do czynienia. Reszta jest dyskusyjna, bo np ja wolę zapłacić więcej za japończyka i mieć wysoką kulturę pracy jednostki wewnętrznej, niezawodność, płynną i głęboką modulację i ogólnie wysoką jakość i trwałość. Ktoś inny nie chciałby dopłacać za te rzeczy albo wręcz uważa, że chińczyk jest równie dobry, a tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 05.02.2024 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego @remol187 Kaisai 3,5 kW pracuje już od 100 W i jest tani. Spora grupa użytkowników go sobie chwali. Jeśli się sprawdzi a będzie gdzieś trochę chłodniej możesz dokupić kolejny. Moduluje się od 100 W czy tyle bierze jak wentylatory i elektronika pracują, bez sprężarki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 05.02.2024 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego @remol187 Kaisai 3,5 kW pracuje już od 100 W i jest tani. Spora grupa użytkowników go sobie chwali. Jeśli się sprawdzi a będzie gdzieś trochę chłodniej możesz dokupić kolejny. Warto by było wskazać konkretny model Kaisai, bo pewnie nie jeden jest. Taka odpowiedź nie wiele mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
saszka877 05.02.2024 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego Nie wiem czy pytanie odpowiada tematowi. Dom ogrzewany gazem, po całości ogrzewanie podłogowe, kuchenka gazowa, woda użytkowa że zbiornika 120 l grzana piecem gazowym. Roczne zużycie 1050 M3 gazu ( na ogrzewanie idzie ok 800m3) i ok 2300kwh rocznie prądu. Jest na dzień dzisiejszy sens montażu fotowoltaiki + klimatyzację do grzania aby zejść z kosztów za prąd i zimniejszych zużycie gazu w okresie grzewczym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remol187 05.02.2024 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego Skoro przeczytałeś wątek, to wiesz na co zwracać uwagę. Bierzesz ściągasz PDFy każdej jednostki i patrzysz na parametry. Ma być cicha, modulować się w jak największym zakresie mocy, co w praktyce oznacza EZR zamiast kapilary. Najlepiej jak zrobisz sobie OZC budynku, bo kosztuje to kilkaset złotych, a daje duże pojęcie z jakimi wymaganiami energetycznymi masz do czynienia. Reszta jest dyskusyjna, bo np ja wolę zapłacić więcej za japończyka i mieć wysoką kulturę pracy jednostki wewnętrznej, niezawodność, płynną i głęboką modulację i ogólnie wysoką jakość i trwałość. Ktoś inny nie chciałby dopłacać za te rzeczy albo wręcz uważa, że chińczyk jest równie dobry, a tańszy. Mam wykonaną charakterystykę energetyczną budynku. Jak wrócę z pracy to podeślę skan. Z tego co pamiętam to ten główny parametr to 79 kWh/m2 na rok. Jeśli chodzi o wybór jednostki to też mam podobne podejście jak Ty. Wolę dołożyć i mieć święty spokój powiedzmy na kilka lat. Jeśli chodzi o analizowanie serwisówek to widziałem bardzo dużo w tym wątku, ale szczerze mówiąc nie do końca (a w zasadzie wcale) wiem jak je czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 05.02.2024 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego Nie wiem czy pytanie odpowiada tematowi. Dom ogrzewany gazem, po całości ogrzewanie podłogowe, kuchenka gazowa, woda użytkowa że zbiornika 120 l grzana piecem gazowym. Roczne zużycie 1050 M3 gazu ( na ogrzewanie idzie ok 800m3) i ok 2300kwh rocznie prądu. Jest na dzień dzisiejszy sens montażu fotowoltaiki + klimatyzację do grzania aby zejść z kosztów za prąd i zimniejszych zużycie gazu w okresie grzewczym ? Pod koniec stycznia jest całkiem sporo dni słonecznych, na dodatek słońce jest już dość wysoko, a dom nadal trzeba grzać. Moim zdaniem się opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.