Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

XPS EPS Fundament


topilo

Recommended Posts

Proste...Czyli między 12-15 cm. a 30 cm . zyskam co ???Chyba jest granica docieplenia , sens i ekonomiczne uzasadnienie ?

 

są na necie darmowe kalkulatory. Policz na ile Cię stać. Im więcej izolacji tym lepiej. Dla każdego granica "opłacalności" jest gdzie indziej. Poza tym to nie fabryka czekoladek, by liczyć "opłacalność". Najczęściej daje się 10-15 cm. Jako że styrodur nie jest tani (500-700 zł/m2) to jest chęć dawać go jak najmniej. Ogólnie - opłaca się dawać jak najgrubszą izolację termiczną. Z każdym centymetrem koszt coraz wyższy, a zyski coraz mniejsze. Każdy musi policzyć dla siebie, gdzie koszty, przeważają nad zyskami. Dla wielu 10-15 cm na fundamencie to optimum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki styropian najlepszy na fundament ?

 

Co konkretnie masz na myśli? Na płytę fundamentową? Na ścianę fundamentową? Budynek z podpiwniczeniem, czy nie?

 

 

jaka grubość ?

 

Pytaj projektanta/audytora energetycznego. Niech przeliczy ile kWh ucieknie w zależności od grubości i oceń, czy/ile warto dawać.

Jak nie masz piwnicy, to przepisy nie wymagają ocieplenia ściany fundamentowej.

 

Czy np.12 cm. XPS = 15 cm EPS Hydro ???

 

https://forum.muratordom.pl/entry.php?132794-Jaki-styropian-do-fundamentu

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co konkretnie masz na myśli? Na płytę fundamentową? Na ścianę fundamentową? Budynek z podpiwniczeniem, czy nie?

 

 

 

 

Pytaj projektanta/audytora energetycznego. Niech przeliczy ile kWh ucieknie w zależności od grubości i oceń, czy/ile warto dawać.

Jak nie masz piwnicy, to przepisy nie wymagają ocieplenia ściany fundamentowej.

 

 

 

https://forum.muratordom.pl/entry.php?132794-Jaki-styropian-do-fundamentu

Ławy/ściana z bloczków , bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie konstruuj pytania precyzyjnie.

 

Zadałeś pytanie w stylu:

Ile wydać na auto? 100 czy 200k? Potrzebuje odpowiedź na szybko, bo muszę kupić w poniedziałek.

 

Nie uważasz, że to pytanie małoprecyzyjne? Jak ktoś ma Ci dobrze doradzić jak nie wie nic o twoim budżecie, możliwościach finansowych, potrzebach, użytej technologii itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie konstruuj pytania precyzyjnie.

 

Zadałeś pytanie w stylu:

Ile wydać na auto? 100 czy 200k? Potrzebuje odpowiedź na szybko, bo muszę kupić w poniedziałek.

 

Nie uważasz, że to pytanie małoprecyzyjne? Jak ktoś ma Ci dobrze doradzić jak nie wie nic o twoim budżecie, możliwościach finansowych, potrzebach, użytej technologii itd?

 

Fakt nie dodałem " ściana , bez piwnicy" .Ale co do tego ma budżet ?Jak wydam na docieplenie fundamentu zamiast 6 koła, 60 koła to to poprawi w ilu % , ułamkach % izolacyjność fundamentu i przełoży się na wydawanie kasy na ogrzewanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wydam na docieplenie fundamentu zamiast 6 koła, 60 koła to to poprawi w ilu % , ułamkach % izolacyjność fundamentu i przełoży się na wydawanie kasy na ogrzewanie ?

 

Dokładnie takie pytanie powinieneś zadać audytorowi i/lub projektantowi.

Podejmowanie racjonalnych* decyzji wymaga danych. Ilość kWh dla różnych opcji to pierwsza, niezbędna dana do podjęcia racjonalnej decyzji. Druga, to wycena tych różnych opcji. Trzecia, to orientacyjny koszt każdej kWh. Będzie inny przy PC, a inny przy grzaniu buforem z grzałką.

Trzeba sobie postawić jakąś perspektywę czasową (jak chcesz mieszkać do śmierci to trochę inna ilość lat, niż jak do czasu wyprowadzki dzieci które teraz są np. w podstawówce). I w tej pespektywie ocenić, różne opcje.

 

Tanie kWh ciepła zazwyczaj oznaczają drogie w instalacji i serwisie (albo wymagające sporej obsługi) źródło ciepła - ale wtedy mniej skuteczna termoizolacja będzie optymalna.

 

Droga kWh ciepła zazwyczaj oznacza tanie w instalacji i serwisie źródło ciepła - ale wtedy każda złotówka dołożona do termoizolacji szybciej zwróci się w kosztach ogrzewania.

 

Nie ma sensu ekonomicznego dla przykładu wstawianie PC do domu pasywnego czy prawie pasywnego.

 

https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109

 

 

A czasami bywa - "Teraz nie mam kasy ani od kogo pożyczyć, więc chociaż wiem, że to nieopłacalna wersja, to teraz nie mogę ....". Tylko warto oszczędności w pierwszej kolejności szukać tam, gdzie najłatwiej będzie to uzupełnić, jak kasa się pojawi i nie tam, gdzie oszczędności teraz przekładają się na koszty rok w rok. Ale pewnie bywają sytuacje, gdzie trzeba ciąć wszędzie gdzie się da i nie da. I tak nakręca się spirala biedy.

 

*tak, można też rzucić monetą czy słuchać opinii niepopartych danymi. Paaanie, po co aż X cm? Y w zupełności wystarczy. Daje się Z. Wszystkim tak projektuję/robię i są zadowoleni (niezależnie od tego, czy grzeją węglem, PC czy ciepłem sieciowym)

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie pytanie powinieneś zadać audytorowi i/lub projektantowi.

Podejmowanie racjonalnych* decyzji wymaga danych. Ilość kWh dla różnych opcji to pierwsza, niezbędna dana do podjęcia racjonalnej decyzji. Druga, to wycena tych różnych opcji. Trzecia, to orientacyjny koszt każdej kWh. Będzie inny przy PC, a inny przy grzaniu buforem z grzałką.

Trzeba sobie postawić jakąś perspektywę czasową (jak chcesz mieszkać do śmierci to trochę inna ilość lat, niż jak do czasu wyprowadzki dzieci które teraz są np. w podstawówce). I w tej pespektywie ocenić, różne opcje.

 

Tanie kWh ciepła zazwyczaj oznaczają drogie w instalacji i serwisie (albo wymagające sporej obsługi) źródło ciepła - ale wtedy mniej skuteczna termoizolacja będzie optymalna.

 

Droga kWh ciepła zazwyczaj oznacza tanie w instalacji i serwisie źródło ciepła - ale wtedy każda złotówka dołożona do termoizolacji szybciej zwróci się w kosztach ogrzewania.

 

Nie ma sensu ekonomicznego dla przykładu wstawianie PC do domu pasywnego czy prawie pasywnego.

 

https://www.bdb.com.pl/wyklady-praktycznej-fizyki-budowli-optymalizacja-ocieplen-[36min]-wp109

 

 

A czasami bywa - "Teraz nie mam kasy ani od kogo pożyczyć, więc chociaż wiem, że to nieopłacalna wersja, to teraz nie mogę ....". Tylko warto oszczędności w pierwszej kolejności szukać tam, gdzie najłatwiej będzie to uzupełnić, jak kasa się pojawi i nie tam, gdzie oszczędności teraz przekładają się na koszty rok w rok. Ale pewnie bywają sytuacje, gdzie trzeba ciąć wszędzie gdzie się da i nie da. I tak nakręca się spirala biedy.

 

*tak, można też rzucić monetą czy słuchać opinii niepopartych danymi. Paaanie, po co aż X cm? Y w zupełności wystarczy. Daje się Z. Wszystkim tak projektuję/robię i są zadowoleni (niezależnie od tego, czy grzeją węglem, PC czy ciepłem sieciowym)

 

Hmmmm, a co kiedy będzie docelowo PM, ale najpierw foto, kominek z płaszczem wodnym i bufor ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...