Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ujemne ceny energii


Ratpaw

Recommended Posts

Nadal proszę o równanie reakcji.

 

https://publications.iafss.org/publications/fss/8/375/view/fss_8-375.pdf

Od strony 377.

 

Na tej samej zasadzie możemy palić wodą, co się rozpadnie na tlen i wodór, a taka mieszanina to przecież najwydajniejsze paliwo chemiczne.

 

Palić nie bardzo. Ale wybuchać owszem. To się stało w Czarnobylu - doszło do termolizy wody i ... kaboom.

 

To nie jest materiał na wielki pożar.

 

Niemiecki strażak z filmiku twierdził, że normalne auto gaszą pół godziny do godziny. Tu po trzech godzinach mogli dopiero zapakować do red-boxa.

 

Do palenia bez powietrza potrzebny jest utleniacz, czyli tlen albo jakiś związek tlenu, który łatwo się rozpada. Produkty spalania paliwa się nie nadają.

 

Czyli sam negujesz to, co napisali w linku, który podałeś. Jaki ma sens podawanie źródeł, które sam uważasz za nieprawdziwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 778
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A Kaizen swoją ropę czy benzynke sam w domu pędzi. To ślad ma nikły. :)

 

Kaizen jeździ głównie pociągiem. Na prąd - niestety głównie z węgla. Trochę rowerem (czasami włączam wspomaganie elektryczne w nim). I nie ściemnia, że to ekologiczne.

Samochodzikiem niewiele (na większe zakupy - choć te też często robię przez neta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy prądzie węgiel się materializuje w kotle? Nie, jedzie z Australii czy Kolumbii. I węgiel ma wartość opałową ze 2x mniejszą, niż ropa naftowa więc trzeba go przetransportować 2x więcej.

 

Nawet przy założeniu, że paliwa biorą się automagicznie z pistoletu dystrybutora, to ten obrazek jest zwyczajnie kłamliwy. Litr benzyny to 2,35 kg CO2, litr ON - 2,68. Dla katastrofalnego miksu energetycznego Bolandy (w 2021 roku 657,1 g CO2 na kWh), te 18 kWh prądu na 100 km to emisja 11,82 kg. Dla diesla i benzyny odpowiednio - 16,08 i 18,80 kg. 36 i 59% więcej niż dla elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 kWh prądu na 100 km to emisja 11,82 kg.

 

Bełchatów się chwali 1,097 t CO2/MWh. Do tego dochodzą straty w przesyle i sprawność ładowania. Średnio w roku (uwzględniając korki, grzanie, chłodzenie) to ze świecą szukać auta wyjdzie poniżej 20kWh/100km (wrzucałem w #119 link do testów ADAC - a u nas klimat ostrzejszy, to i zużycie wyjdzie większe). A to daje 22kg co2/100km. Tyle, co spalanie 8l ON. Moja Avensis Wagon (kombi) w dieslu spala średnio 6,5l/100km.

 

I nie patrz na miks, bo auta nie ładujesz w dzień, gdy masz PV tylko nocą, gdy skromne byle co z wiatraków spada a ze słońca zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się. Ilość wytwarzanego tlenu na poziomie kilku procent masy składników reakcji. Bardzo lichy utleniacz. Bez dopływu tlenu z zewnątrz porządnego pożaru z tego nie będzie.

 

 

Palić nie bardzo. Ale wybuchać owszem. To się stało w Czarnobylu - doszło do termolizy wody i ... kaboom.

 

Przypominam, że energii w baterii mamy najwyżej marne kilkadziesiąt kWh. Reaktor w Czarnobylu tuż przed wybuchem doszedł do 30 GW i w ciągu kilku sekund wytworzył kilkadziesiąt megawatogodzin energii. I to wszystko co ta energia nagrzała wpadło do wody. Nie te rzędy wielkości. No i w baterii nie ma wody. Nie ma czego rozkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryki sa eszcze za młode żeby można było się wypowiadać z całkowitą pewnością w którakolwiek stronę. Natomiast prąd pomimo że z węgla jest lepszy od benzyny której produkt spalania zostaje w mieście - produkt spalania węgla w elektrowni ma szanse zostać zatrzymany zdala od siedzib ludzkich na filtrach tejże elektrowni - a prąd z paneli pozwoli elektrowniom spalać trochę mniej tego węgla i to też jest ulga dla środowiska -Nawet bez paneli pv jestem za tym aby grzać domy pompami grzałkami i czymkolwiek na prąd a spalanie węgla czy atomu zostawić specjalistom a nie emerytom na osiedlach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, każdy zwykły licznik z modbus np.

https://allegro.pl/oferta/eastron-sdm630-modbus-mid-licznik-dwukierunkowy-3f-10706571233

 

ogólniei dobre są SDM630 modbus. To międzyfirmowa produkcja.

Licznik musi się komunikować z miniserwerem. Chyba widziałem wersje z wifi jakies Zamelo wynalazkowe.

Wszystko to co ma modbus TCP to złączysz z Loxone bez czegokolwiek

A to co wysłałem - musisz puscić magistrale 3 przewodową (kabel knx najlepiej) i bramka Loxone.

Nawet jeśli myślisz o innym systemie domowym, to wtedy modbus będzie i tak konieczny. HomeAssist, Loxone czy KNX albo cokolwiek innego.

Licznik z falownika też komunikuje się naogól po modbus... więc te firmowe też raczej się dadzą podporządkować - wysyłać dane.

 

- nie musi się komunikować z licznikami

. Chyba, że jest to hybrydowy falownik. Victron też ma to gdzieś. Falownik i liczy tylko swoją produkcję i tylko to go interesuje. Victron komunikuję z Froniusem np. Bezpośrednio przez siec (wifi czy lokalnie - lepiej lokalnie, bo i tak są blisko)

- im bliżej przyłącza jest licznik tym lepiej. Ale bez przesady tworzyć skrzynki. Mój jest 10m przewodu od głównego przyłącza. - w domu zaraz po pierwszych zabezpieczeniach głównych.

- połączenie licznika z falownikiem jest konieczne tylko dla hybryd. Lub jak napisał SolarEdge aby falownik mógł ograniczać eksport - taka opcja prędzej czy później chyba jednak się przydać może...

Dziękuję :)

Ten licznik Eastron SDM630 (bez RJ ?) chyba nie wymaga przekładników prądowych ?

https://www.eastroneurope.com/products/view/sdm630modbus

 

Temat miniserwer, modbud TCP i połączenie z Loxone - muszę dowiedzieć się co to jest i jak to się je. :)

Loxone miniserwer - widzę ceny 3-4 tysiące złotych. Pewnie może być innej formy.

Aplikacja Loxone działa z urządzeniami innych producentów?

 

Znalazłem też coś takiego

SDM630MCT-LoRaWAN-MID

Wireless & Remote Monitoring

LoRaWAN Single/Three Phase 1/5A CT Operated MID

https://www.eastroneurope.com/products/view/sdm630mct-lorawan-mid

Edytowane przez d7d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bełchatów się chwali 1,097 t CO2/MWh. Do tego dochodzą straty w przesyle i sprawność ładowania. Średnio w roku (uwzględniając korki, grzanie, chłodzenie) to ze świecą szukać auta wyjdzie poniżej 20kWh/100km (wrzucałem w #119 link do testów ADAC - a u nas klimat ostrzejszy, to i zużycie wyjdzie większe). A to daje 22kg co2/100km. Tyle, co spalanie 8l ON. Moja Avensis Wagon (kombi) w dieslu spala średnio 6,5l/100km.

 

I nie patrz na miks, bo auta nie ładujesz w dzień, gdy masz PV tylko nocą, gdy skromne byle co z wiatraków spada a ze słońca zero.

 

Jakie by tu jeszcze przyjąć założenia, żeby spalinowe były lepsze :lol2:

Jak myślisz, co się stanie jak będzie dużo elektryków do ładowania, zaparkowanych od 8 do 16 pod pod firmami i duża nadwyżka produkcji z PV w tych samych godzinach?

 

Co do testów ADAC, to faktycznie ze świecą. Połowa miała poniżej 20 kWh, minimalnie ponad 20 stare konstrukcje (Leaf, Zoe) i ciężka Tesla 3 LR (dwa silniki i duża bateria), a wyraźnie więcej kretyńskie SUV-y.

Swoją drogą nieźle musieli te Tesle katować, że wzięły po 30% więcej niż powinny. Za to oba Audi ledwie koło 10% ponad WLTP, nie mówiąc już o Taycanie, co potrzebował 10% mniej niż deklaruje producent. Nie od dziś wiadomo, że Niemcy są w czołówce elektromobilności :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie by tu jeszcze przyjąć założenia, żeby spalinowe były lepsze :lol2:

Jak myślisz, co się stanie jak będzie dużo elektryków do ładowania, zaparkowanych od 8 do 16 pod pod firmami i duża nadwyżka produkcji z PV w tych samych godzinach?

 

Co do testów ADAC, to faktycznie ze świecą. Połowa miała poniżej 20 kWh, minimalnie ponad 20 stare konstrukcje (Leaf, Zoe) i ciężka Tesla 3 LR (dwa silniki i duża bateria), a wyraźnie więcej kretyńskie SUV-y.

Swoją drogą nieźle musieli te Tesle katować, że wzięły po 30% więcej niż powinny. Za to oba Audi ledwie koło 10% ponad WLTP, nie mówiąc już o Taycanie, co potrzebował 10% mniej niż deklaruje producent. Nie od dziś wiadomo, że Niemcy są w czołówce elektromobilności :rotfl:

 

Może nie będzie nadwyżki a może będą płacić za ładowanie elektryków (ujemne ceny energii) ale to raczej mało prawdopodobne.

Ujemne ceny były w niedzielę a wtedy raczej są pustki na parkingach pod firmami.

Pełne parkingi oznaczają pracę na full.

 

Niemców bym nie lekceważył w sprawie elektromobilności.

Poczytaj o MB EQS lub EQE Lim lub SUV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za dekadę będzie milion samochodów jeżdżących wkoło komina i zużywających po te 10 kWh dziennie, to zrobi się zapotrzebowanie na codziennie dostarczanie 10 GWh, w czasie dziennego parkowania, kiedy kierowcy są w pracy. To można w całości pokryć z fotowoltaiki, przynajmniej przez 8-9 miesięcy w roku. I odpadnie codzienne kupowanie 100 GWh ropy, czyli jakichś kilku-kilkunastu tysięcy ton. Po następnej dekadzie elektryków będzie już połowa i mocy zainstalowanej w fotowoltaice też będzie kilka razy więcej, a import ropy spadnie przynajmniej o jedną trzecią.

Czegoś tak oczywistego, to nawet obecna władza nie byłaby w stanie skopać, chociaż może ich przeceniam? Jakiś ekstra podatek od paneli i Narodowy Program Denializmu Klimatycznego imienia Świętej Barbary?

Niemcy coś tam walczą, ale są kilka długości za Muskiem i sporo za Chińczykami. Niemniej kibicuję im żeby się utrzymali w branży bo to jest w naszym interesie, tak na poziomie Polski jak i całej UE. Chodziło mi bardziej o to, że te wyniki ADAC-owego testu śmierdzą na kilometr.

Edytowane przez Juan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz, co się stanie jak będzie dużo elektryków do ładowania, zaparkowanych od 8 do 16 pod pod firmami i duża nadwyżka produkcji z PV w tych samych godzinach?

 

Nie będzie, tylko jest - wyłączane są instalacje PV (te duże systemowo, te małe same się wyłączają z powodu przekroczenia napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jeśli jest ciepło, to zapotrzebowanie na energię do klimatyzatorów oraz chłodziarek piwa rośnie :rolleyes:

Teraz mija środek lata, PV się schłodzi i będzie miało wyższą wydajność z rana ;)

 

Czytaj uwaznie. D7D napisal ze ceny w niedziele byly ujemne a wcale tak nie bylo. A jesli chodzi mu o jakas wyjatkowa niedziele to niech sprecyzuje a nie uogolnia ze w niedziele ceny sa ujemne bo to nie jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo mi. Dobrze, że polską gospodarką zajmują się Morawiecki z Sasinem, a nie Kaizen.

 

Nie pytałeś co by było, jakbym rządził. Pytałeś, czego się spodziewam.

 

Ale w 10 lat to rządzący nie są w stanie spowodować totalnej przebudowy sieci energetycznej - a to jest potrzebne, żeby dało się podłączyć setki tysięcy aut do ładowarki "pod biurem" i do tejże ładowarki wysłać prąd z PV zamontowanej na dachu podmiejskiego domku. Swoją drogą ciekawe, jaki % transformatorów już mamy dwukierunkowych - nie mogę znaleźć informacji a sądząc po powszechności problemu z napięciem w szczycie produkcji PV niewiele. Ale oprócz tego trzeba znacznie zwiększyć przepustowość sieci i postawić wiele ładowarek..

No, chyba, że upowszechni się pomysł z wymianą baterii (ładowanie w dzień samej baterii a po powrocie z pracy podmiana). Ale żeby to miało sens, to musiałaby nastąpić standaryzacja - a biurokracja nie wymusi tak szybko jedynie słusznego złącza skoro tyle sobie nie radzą z wymuszeniem jednego standardu złącza ładowania USB (dopiero od 28 grudnia 2024 ma wejść).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...