Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pompa Daikin 6kW, Atlantic 10kW czy Rotenso 10kW


Gellenort

Recommended Posts

Witajcie,

tldr - nowobudowany dom 235m2, ciepło właściwe mówi 8kW, mam propozycje pomp jak w tytule. Proszę o rady.

 

Wersja pełna:

Jestem na etapie szukania wykonawcy hydrauliki i wyboru pompy ciepła. Myślałem, że pompę już wybrałem, ale mam jeszcze ostatnie wątpliwości podsycone przez hydraulika.

W skrócie: dom w centralnej Polsce, dwupoziomowy, 235m2, na pochyłej działce, dolny poziom z bloczków betonowych, z jednej strony ocieplony XPS 12cm i całkowicie obsypany, z drugiej strony ocieplony grafitowym 18cm i całkowicie odsłonięty, boki XPS 15cm i obsypane ziemią do połowy, górny poziom z betonu komórkowego, ocieplony 20cm styropianem grafitowym, wentylacja grawitacyjna z rekuperacją, w planach 20cm wełny na stropie i 40cm w połaciach. Najgorzej wypada ocieplenie podłogi bo zmieszczę tam 10cm styropianu.

Po wklepaniu tego mniej więcej (nie wiadomo jak dobrze wpisać piwnicę) do apki ciepło właściwe wyszło zapotrzebowanie 8kW.

Diler Daikina podesłał mi bardziej szczegółowy formularz i na jego podstawie wyliczył zapotrzebowanie na 7.5kW i dobrał pompę Daikin Altherma 3 6kW. Na moje pytanie czy nie za słaba odpowiedział, ze wg wyliczeń wersja 8kW dałaby oszczędność prądu rzędu 100zl rocznie ale kosztowałaby ponad 2tys więcej.

Znowu hydraulik, który będzie mi robił podłogówkę uważa, że to o wiele za mało i proponuje Atlantic Extensa AI Duo R32 10 kW albo Rotenso AQUAMI Split 10kw. Tu dla odmiany żadnych obliczeń, ocena z doświadczenia na oko.

Patrzę sobie na tabele wydajności tych pomp i faktycznie te mocniejsze wypadają lepiej, ale patrząc na różnice 6kW i 10kW proporcjonalnie szału nie ma. Ceny zbliżone.

Jakieś rady?

Pozdrawiam

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atlantica nie porównywałem na wykresach - to nie wiem jak wypada. Ale przypuszczam że może to być poziom zbliżony do Rotenso.

 

Same Rotenso stosunkowo szybko tracą na wydajności grzewczej wraz ze spadkiem temperatury na dworze.

 

[ATTACH=CONFIG]466865[/ATTACH]

 

Budynek nie potrzebuje tych 10 kW mocy w temperaturach dodatnich. W temp. dodatnich będzie potrzebował około 2-3 kW do podtrzymania stałej temperatury w domu.

 

Środkowa polska - ale która strefa klimatyczna dokładnie?

Strefa III do -20*C, czy już strefa II do -18*C ?

 

[ATTACH=CONFIG]466866[/ATTACH]

 

Tak czy siak to jednak Daikin 6 kW osiągnie więcej mocy grzewczej przy -15*C i poniżej tych -15*C.

Czyli gdy przyjdą takie mrozy to Daikin proporcjonalnie użyje mniej grzałek.

 

[ATTACH=CONFIG]466867[/ATTACH]

 

 

Patrząc na wykres dla OZC=7,5 kW - Daikin 6 kW złapie temp biwalentną w okolicy -12*C, a Rotenso 10 kW w okolicy -13*C - więc niewielka różnica.

Za to już poniżej -14*C to Daikin wyciąga więcej mocy grzewczej z kompresora i o tyle mniej grzałek będzie potrzebował przy takim mrozie.

Natomiast powyżej tych -12*C dom nie będzie potrzebował mocy maksymalnych tych pomp - i obie tak samo dom ogrzeją.

A ośmielę się wysunąć hipotezę, że w temperaturach dodatnich to właśnie słabszy Daikin mniej prądu będzie pobierał - kręcąc się na minimalnej modulacji.

 

Kwestią otwartą pozostaje jakie będzie realne OZC budynku.

 

Daikin jest dobry jakościowo, ale ma odpowiednio droższe części zamienne i serwis (tak informacyjnie).

Do rozważenia podsunąłbym pompy LG Therma V 7 kW lub Panasonic 9 kW.

LG są wydajne grzewczo i jedne z tańszych pomp, za to mają uboższy system sterowania. Takie niuanse.

 

[ATTACH=CONFIG]466868[/ATTACH]

 

Podane wykresy są dla ogrzewania grzejnikami niskotemperaturowymi - wodą do +45*C przy mrozie -20*C.

Przy ogrzewaniu podłogowym te pompy wyciągną o 0,3 do 0,5 kW więcej mocy, więc wykresy będą o tyle wyżej przebiegały.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi!

Zbierając wszystko co napisaliście to zostanę przy Daikinie 6kW.

Mocy powinno wystarczyć, w najgorszym wypadku dogrzeję sobie klimą jak kiedyś przyjdzie straszny mróz, którego jednak się nie spodziewam biorąc pod uwagę zmiany tempertur.

(...)

Środkowa polska - ale która strefa klimatyczna dokładnie?

Strefa III do -20*C, czy już strefa II do -18*C ?

(...)

Strefa do -20.

Dzięki za obszerną odpowiedź z wykresami!

Zdecydowanie lepiej się na to patrzy niż na tabelki:D

 

 

Ooo, faktycznie jest tam "i", przez parę miesięcy nie zauważyłem:D

Dzięki za linki, ściągnąłem sobie BuildDeska i spróbuję sobie policzyć.

 

Legenda głosi, a przysłowie mówi że "na oko to chłop w szpitalu umarł..."

 

Tak na "chłopski rozum" może warto u fachowca zamówić OZC budynku?

 

Pozdrawiam

 

Myślałem o tym, ale doszedłem do wniosku, że nie potrafię odróżnić kogoś robiącego porządne OZC od przeklejającego parę liczb do gotowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Daikina (jak w stopce) i go sobie chwalę. Jednak jest jeszcze kilka firm z pompami wysoko ocenianymi przez użytkowników, np Mitsubishi, lub Panasonic.

 

Coś w tym jest na żeczy:

 

https://ecieplo.pl/pompy-ciepla/trzy-wiodace-marki-wsrod-producentow-pomp-ciepla-co-wyroznia-pompy-ciepla-panasonic-daikin-i-mitsubishi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko po przeczytaniu Twojego wątku :

 

- jeżeli nie finanse i czas są problemem uderz do kolegi Asolta , znajdziesz go tu na forum. Za sensowne pieniądze zrobi Tobie projekty i OZC i podłogówki i wentylacji mechanicznej. Doświadczenie ma duże , wielu osobom na forum pomógł i doradził , aczkolwiek ilość danych jaką trzeba mu przesłać niektórych może przerażać ( ale przecież ma to wpływ na dokładność i rzetelność jego obliczeń )

-Pompa ciepła 6 kW na 235 m powierzchni to baaaaardzo odważne założenie. Oczywiście zimy już nie takie jak wcześniej ale i w każdej z nich zdarzają się kilkunasto stopniowe mrozy i może i raczej będzie mocy mało. A jak mieszkasz w wietrznej okolicy to uwierz mi że wiatr nawet przy słabym mrozie potrafi mocno zwiększyć zapotrzebowanie na ciepło domu.Nie wiem ile osób będzie mieszkało w Twoim domu ale mocniejsza pompa to też szybsze grzanie zasobnika CWU .

Może się czasem okazać że owe 2 tyś zł ,które zaoszczędzisz na pompie kupując mniejszego Daikina. Oddasz tej samej zimy w prądzie, bo dużą jej część pompa będzie chodziła na grzałkach , nie mogąc dogrzać Twojej powierzchni domu z obiegu sprężarkowego do temp.komfortowej.Mam w 170 m domu PC 8 kW. Jest to pompa Stiebla i jest ona do niego w sam raz. I zdaniem instalatora który ją montował spokojnie ogrzewają domy do 210 m.A też podziękowałem renomowanemu instalatorowi z okolicy który twierdził że tylko 12 kW będzie odpowiednie do mojego domu. W zasadzie wszystkie PC powietrze -woda są inwerterowe i przy mniejszym zapotrzebowaniu na ciepło schodzą z mocą nawet do 30% oszczędnie gospodarując energią.Nie wiem jak w Daikinie ale w Stieblu z pompy 8 kW można programowo zrobić pompę 10 kW , a z 10 kW zrobić pompę 13 kW . Kwestia odblokowania ustawień sprężarki.

- co do 10 cm miejsca na ocieplenie pod podłogówkę.O ile u góry to ma mniejsze znaczenie bo różnica temp. parter / piętro jest minimalna ,to przy ociepleniu posadzki na gruncie 10 cm to mało. Ale możesz ,choć to rozwiązanie kosztowniejsze niż styropian dać płyty PIR. O ile biały styro ma Cw 0,38-0,40 , najlepsze grafitowe schodzą z Cw do 0,31 to płyty PIR mają Cw 0,22. I 10 cm ich to równowartość 17-18 cm białego i jest to już wartość odpowiednia. Płyty PIR są też bardzo twarde i czuć różnicę chodząc po nich i po styropianie.Często pojawiają się w necie oferty sprzedaży płyt drugiego gatunku i jak byś coś takiego trafił to za niewiele większe pieniądze miałbyś lepszą izolację i zmieściłbyś się w owych 10 cm.

Edytowane przez siinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko po przeczytaniu Twojego wątku :

- co do 10 cm miejsca na ocieplenie pod podłogówkę.O ile u góry to ma mniejsze znaczenie bo różnica temp. parter / piętro jest minimalna ,to przy ociepleniu posadzki na gruncie 10 cm to mało. Ale możesz ,choć to rozwiązanie kosztowniejsze niż styropian dać płyty PIR. O ile biały styro ma Cw 0,38-0,40 , najlepsze grafitowe schodzą z Cw do 0,31 to płyty PIR mają Cw 0,22. I 10 cm ich to równowartość 17-18 cm białego i jest to już wartość odpowiednia. Płyty PIR są też bardzo twarde i czuć różnicę chodząc po nich i po styropianie.Często pojawiają się w necie oferty sprzedaży płyt drugiego gatunku i jak byś coś takiego trafił to za niewiele większe pieniądze miałbyś lepszą izolację i zmieściłbyś się w owych 10 cm.

 

Słuszna uwaga. Po podłodze idzie troche korytek z przewodami i będzie też szło trochę wody więc pomyślę nad rozwiązaniem łączonym - ze 4cm styropianu o jak najlepszych właściwościach żeby nie wściec się przy docinaniu i na drugą warstwę płyta PIR.

Dzięki za radę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Korytka z przewodami dajesz pod ścianami , w miarę możliwości oczywiście. Dlaczego ? Bo jakby była kiedykolwiek potrzeba dostania się do nich to skucie 8 cm posadzki pod ścianą nie zniszczy Ci podłogówki . Oczywiście rozkładając ją musisz pamiętać aby jej rurki nie znalazły się nad korytkami.:yes:

Po rozłożeniu pierwszej warstwy izolacji rurki od zimnej połóż na niej , nie będą się wychładzać od chudziaka. Te od ciepłej umieść wyżej na styku z wylewką podłogówki. W zasadzie cały sezon grzewczy masz ciepłą wodę niemal zaraz po odkręceniu . U mnie rekuperacja stoi zrobiona i nie włączona bo nie ma takiej potrzeby. Ciepła woda pojawia się w kranie 2,3 s po jego odkręceniu. Ma ona wprawdzie temp posadzki czyli 30-35 " C ale to w zupełności wystarcza aby umyć ręce ,z resztą po kilkunastu sekundach ma już temp docelową . Sama rekuperacja potrafi też wychłodzić zasobnik CWU a tu to nie zachodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mało się pisze na forum o pompach Atlantic a to coś znaczy że są bardzo mało awaryjne. I ja to potwierdzam bo sam użytkuję od 2019 roku pompę Atlantic Excelia AI Tri Duo 11 kW do domu o powierzchni 250 m2 z ogrzewaniem podłogowym. Jeszcze nigdy nic mi się nie zepsuło ani nie miałem żadnej niespodzianki. Pompa działa i zapominamy o niej. No dobra żeby nie było kolorowo to faktycznie wymieniłem sam łożyska na silnikach od wentylatorów w jednosce zewnętrznej bo już były słyszalne ale to tylko koszt firmowych łożysk czyli jakieś 10 zł za sztukę a na silnik potrzebne sa 2 sztuki. W serwisie oczywiście powiedzą że są niewymienialne ale to nie prawda bo są wymienialne jeżeli posiadasz minimalne umiejętności manualno-lutownicze :) Sam silnik w serwisie to koszt 1500 zł także nie mało.

Podsumowując bardzo polecam pompę ciepła firmy Atlantic ponieważ nie ma z nią żadnych problemów bynajmniej ja nie mam a chodzi u mnie już 4 lata non stop wraz z chłodzeniem w lato.

Serwisy robi mi Pan który zajmuje się klimatyzacji nie trzeba do tego specjalisty z Atlantica.

Pozdrawiam

Edytowane przez Niko24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem wszystkiego to oczywiste ale oczywistym powinno być to że każda pompa ciepła powietrze/woda ma praktycznie te same parametry i niewiele się różnią czy to kosztuje 10 tys czy 40 tys zł a reszta parametrów z których niektóre pompy słyną to płynne dorabianie grzałkami tak aby parametry były w miarę sztywne co też do końca aż tak dobre nie jest a dlaczego ? weźmy panasonic 5kw oraz haier 5kw bez grzałek te pompy mają praktycznie te same parametry w mrozie ale już np przy plus 10 haier bije na głowę panasonica COP-em bo nie ma kagańca i jego cop może być nie 4-5 tylko 6-8. wiem kij w mrowisko ale ci co mają większe pojęcie poza markietingiem albo się nie odezwą albo niechętnie potwierdzą, nie mam haiera już jak by co.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem wszystkiego to oczywiste ale oczywistym powinno być to że każda pompa ciepła powietrze/woda ma praktycznie te same parametry i niewiele się różnią czy to kosztuje 10 tys czy 40 tys zł a reszta parametrów z których niektóre pompy słyną to płynne dorabianie grzałkami tak aby parametry były w miarę sztywne co też do końca aż tak dobre nie jest a dlaczego ? weźmy panasonic 5kw oraz haier 5kw bez grzałek te pompy mają praktycznie te same parametry w mrozie ale już np przy plus 10 haier bije na głowę panasonica COP-em bo nie ma kagańca i jego cop może być nie 4-5 tylko 6-8. wiem kij w mrowisko ale ci co mają większe pojęcie poza markietingiem albo się nie odezwą albo niechętnie potwierdzą, nie mam haiera już jak by co.

 

Elektryki, elektroniki, możliwości sterownika nie uwzględniasz? Całościowo się nie zgadzam, ale zważywszy jak kończysz wypowiedź, chyba szkoda czasu na polemikę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem wszystkiego to oczywiste ale oczywistym powinno być to że każda pompa ciepła powietrze/woda ma praktycznie te same parametry i niewiele się różnią czy to kosztuje 10 tys czy 40 tys zł

 

Oczywiste jest, że jak jedna pompa ma moc maksymalną 7,47kW@A-20W45 (PUHZ-SHW80VHA) to nie jest to samo co 6,49kW (HM091M U43). I powiesz, że to kwestia, że to pompy innych mocy? Owszem, ta pierwsza nominalnie 8kW ta druga 9kW. I do tego ta druga (słabsza, choć nominalnie mocniejsza) wcale nie jest "niemarkowa".

Do tego dochodzą mniej lub bardziej przemyślane algorytmy pracy grzałek, odszraniania czy oszczędności na różnych "drobiazgach" które wpływają na konieczność montażu dodatkowych urządzeń (np. słaba pompa o stałym przepływie gdy co lepsza ma mocniejszą pompę o zmiennym przepływie), hałas czy awaryjność.

 

Oczywiście, że pompy są różne. Nawet tego samego producenta potrafią mieć różne parametry w zależności od serii. I wybierając trzeba przeanalizować ich możliwości pod kątem własnej instalacji (inna pompa będzie optymalna do instalacji grzejnikowej w domu po lekkiej termomodernizacji z WG, inna podłogówki w do domu z rekuperacją spełniajacego WT2021 - nawet, jeżeli ten drugi będzie dużo większy i obciążenie cieplne będą miały podobne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że jak jedna pompa ma moc maksymalną 7,47kW@A-20W45 (PUHZ-SHW80VHA) to nie jest to samo co 6,49kW (HM091M U43). I powiesz, że to kwestia, że to pompy innych mocy? Owszem, ta pierwsza nominalnie 8kW ta druga 9kW. I do tego ta druga (słabsza, choć nominalnie mocniejsza) wcale nie jest "niemarkowa".

Do tego dochodzą mniej lub bardziej przemyślane algorytmy pracy grzałek, odszraniania czy oszczędności na różnych "drobiazgach" które wpływają na konieczność montażu dodatkowych urządzeń (np. słaba pompa o stałym przepływie gdy co lepsza ma mocniejszą pompę o zmiennym przepływie), hałas czy awaryjność.

 

Oczywiście, że pompy są różne. Nawet tego samego producenta potrafią mieć różne parametry w zależności od serii. I wybierając trzeba przeanalizować ich możliwości pod kątem własnej instalacji (inna pompa będzie optymalna do instalacji grzejnikowej w domu po lekkiej termomodernizacji z WG, inna podłogówki w do domu z rekuperacją spełniajacego WT2021 - nawet, jeżeli ten drugi będzie dużo większy i obciążenie cieplne będą miały podobne).

 

A tak dokładnie to co chciałeś powiedzieć ? bo nic z tego co powiedziałeś nie wynika , ja powiedziałem że wszystkie pompy mają praktycznie te same parametry a dla lepszych tabelek wspomagają się grzałkami ekekt tego taki że za prąd płacisz duużo więcej lub mniej ,bebech we wszystkich te same stety i to jest dobre w tym, powiedz mi czy wolisz mieć tzw (wydmuchaną ) gwarancję i płacić za pompę 40 tys zł czy zamówić od Chińczyka pompę na R290 w cenie 8,5 tys pod dom ,ja zdecydowanie to drugie bo jest uczciwe koniec kropa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dokładnie to co chciałeś powiedzieć ?

 

Dobrze, dla mniej zdolnych.

Twierdzenie "każda pompa ciepła powietrze/woda ma praktycznie te same parametry" jest bzdurą.

Zresztą swoje zdolności co do liczb pokazałeś już nie raz. Np. tutaj:

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?383951-Fotowoltaika-Zysk-po-4-latach-Czy-zamontowa%C5%82bym-ponownie-Op%C5%82acalno%C5%9B%C4%87-w-net-billing&p=8205130&viewfull=1#post8205130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... , ja powiedziałem że wszystkie pompy mają praktycznie te same parametry a dla lepszych tabelek wspomagają się grzałkami ekekt tego taki że za prąd płacisz duużo więcej lub mniej ,bebech we wszystkich te same stety ....

 

Bad Shit & Fake News. - jeśli dobrze to napisałem. Myślenie amatora i mydlenie ludziom oczu.

 

Starczy wymiennik o kilka dm2 większej powierzchni, nieco więcej czynnika, który pracuje na nieco wyższym ciśnieniu - i taka pompa wolniej traci moc grzewczą przy -15*C czy -20*C. Może dzięki temu wyciągnąć 15% - 20% -25% więcej mocy bez grzałki.

Do tego oprogramowanie sterujące pracą, tez może mieć różne charakterystyki.

- jedno może być nastawione na wyciąganie wyższego COP,

- a inne na wyciąganie wyższej mocy grzewczej kosztem COP i z wyższym poborem prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bad Shit & Fake News. - jeśli dobrze to napisałem. Myślenie amatora i mydlenie ludziom oczu.

 

Starczy wymiennik o kilka dm2 większej powierzchni, nieco więcej czynnika, który pracuje na nieco wyższym ciśnieniu - i taka pompa wolniej traci moc grzewczą przy -15*C czy -20*C. Może dzięki temu wyciągnąć 15% - 20% -25% więcej mocy bez grzałki.

Do tego oprogramowanie sterujące pracą, tez może mieć różne charakterystyki.

- jedno może być nastawione na wyciąganie wyższego COP,

- a inne na wyciąganie wyższej mocy grzewczej kosztem COP i z wyższym poborem prądu.

 

Aby mieć lepsze parametry wystarczy dać sprężarkę podwójną specjalnie nie wymyślam tych błyskotliwych nazw , te sprężarki tzw podwójne są w klimatyzatorach np innova titanium czy GAP i działają bez grzałek do minus 30 zachowując 80 proc mocy więc wytłumacz mi dlaczego mam płacić 40 tys zamiast 4 razy mniej ? napinacie się bo chyba z tego żyjecie co ? jeśli tak to rozumię ale jeśli nie to lepiej darować sobie .

A i nie zapomnij że ta pompa za 40 tys zawsze ale to zawsze więcej energi zjada na to samo grzanie nic za darmo fizyki przemiany się nie oszuka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

A i nie zapomnij że ta pompa za 40 tys zawsze ale to zawsze więcej energi zjada na to samo grzanie nic za darmo fizyki przemiany się nie oszuka .

 

- znowu przekłamanie i uogólnianie. Jak pompa jest droższa to zje więcej prądu - na prawdę w to wierzysz :bash:

 

Źle dobrany model pompy o zbyt dużej mocy w stosunku do potrzeb budynku - może zjeść więcej prądu, bo nie będzie w stanie modulować do minimalnego zapotrzebowania budynku i będzie częściej taktować i jeszcze przez kawał sezonu będzie pracować na minimalnej modulacji 20-30% z gorszym COP. Gdy najwyższy COP jest wyciągany przy obrotach w okolicy 60-80%.

 

To adekwantnie słabsza pompa pracująca przez większość sezonu na obciążeniu 50-80% uzyska lepszy COP proporcjonalnie pobierając na ten sam dom mniej prądu.

I jednocześnie będzie mogła niżej zmodulować moc redukując okres taktowania.

 

- i to ma wpływ na zużycie prądu, a nie cena zakupu pompy.

Oczywiście zakładając, że instalacja wodna jest przystosowana do pracy z pompą.

 

Ja nie piszę o kwotach, a o markach i modelach.

O tym co widzę w danych technicznych i tabelkach mocy grzewczej.

Na wersjach kompresorów się nie znam.

 

A co do cen - to nie zawsze wyższa cena odzwierciedla wyższą jakość.

Firma może być droga, mimo że reprezentuje przeciętną jakość i względem czołówki może być o 30-40% słabsza przy temperaturach poniżej -15*C.

A do tego sprzedawca - montażysta dokłada 20 tys. swojej marży, potrafiąc dobić całością do 60 tys.

 

A sprzęt innego producenta z mniejszymi marżami da się zamontować w przedziale 30-40 tys. tak przykładowo.

Przy porównywalnej, albo nawet lepszej wydajności sprzętu.

 

I przykładowo hipotetycznie do mniejszego domu lub z dobrymi izolacjami:

- jedna pompa będzie potrzebowała być w modelu 10 kW, by poniżej -15*C wyciągnąć jeszcze 5 kW i ta może kosztować z instalacją 40 tys.;

- a inna pompa wolniej tracąca na mocy starczy model 6-7 kW w cenie 25 tys.

 

Bo ceny najczęściej są zależne od modelu - im wyższy nr przed kW - to wyższa cena.

A wydajność grzewcza przy -15*C czy -20*C nie zawsze jest adekwantna do modelu i ceny sprzedaży.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i nie zapomnij że ta pompa za 40 tys zawsze ale to zawsze więcej energi zjada na to samo grzanie nic za darmo fizyki przemiany się nie oszuka .

Oczywiście! A do tego 5G powoduje omdlenia, samoloty odrzutowe rozpylają chemikalnia w powietrzu a szczepionka na covid zawierała chipa do kontroli obywateli (każda fiolka 5 szt a pielęgniarka wyławiała pojedynczo po jednym dla każdego szczepionego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! A do tego 5G powoduje omdlenia, samoloty odrzutowe rozpylają chemikalnia w powietrzu a szczepionka na covid zawierała chipa do kontroli obywateli (każda fiolka 5 szt a pielęgniarka wyławiała pojedynczo po jednym dla każdego szczepionego).

 

Co chciałeś powiedzieć ? bo z tego bełkotu nie sposób zrozumieć czegokolwiek, ale już napisałem że w tzw droższych stosuje się płynną regulację grzałkami aby osiągnąć sztywny cop-parametry ale okupione to jest zwiększonym zużyciem prądu coś ci w tym nie pasuje ? a są pompy co tych grzałek nie mają i na papierku gorzej wychodzą ale prądu mimo wszystko mniej biorą to ci też nie pasuje ? mógłbym ci podesłać materiały z testów różnych pomp w tych samych parametrach i byś się zdziwił ale po co skoro wiesz lepiej czyż:cool: nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...