Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie od wewnątrz. multipor czy beton komórkowy 500?


Recommended Posts

Mam budynek mieszkalny, obmurowany drewniak. Ściana zewnętrzna składa się ze styropianu 15cm i ytonga 24cm. Chciałem wyremontować dom usuwając drewnianą ścianę. Przy okazji chciałbym ocieplić dom bo boję się że po wyburzeniu środka będzie za zimny. Przenikalność cieplną ściany obliczyłem na U=0,191, dodatkowo ściana ma mostki spowodowane słupami betonowymi na których opiera się strop (Pomiędzy słupami wymurowane są ściany z ytonga) Prosiłbym o poradę jaki sposób ocieplenia w moim przypadku byłby najlepszy. Nie zależy mi na tym żeby ściana wewnętrzna była cienka bo na wyburzeniu drewnianej ściany zyskuję 27 cm.

- Na razie rozważam wymurowanie ściany z bloczków betonu komórkowego klasy 500 grubości 18 cm (H+H , solbet, termobet).

- Multipor odrzucam ze względu na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu wyburzyłem dom, w którym jako ocieplenie od środka robił gazobeton i ciepło tam na pewno nie było. Jak zrobiłeś sobie obliczenia U, to z pewnością zauważyłeś, że robotę robi styropian, a w dużo mniejszym stopniu ytong.

 

Napisz , co to jest ta drewniana ściana - jaką ma konstrukcję, przekrój itp., bo to jest ciekawe.

 

Ocieplenie od środka jest wrażliwe na błędy, tym bardziej, że od zewnątrz już jest termoizolacja o niemałym oporze dyfuzyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściana drewniana: konstrukcja z belek drewnianych, z zewnątrz deski obiciowe w środku wełna mineralna. od wewnątrz deski na których jest tynk. Jednak zlikwidowanie tej ściany jest już przesądzone ze względu na estetykę i kwestie taką że chcę się pozbyć resztek starego domu.

Co do oporu cieplnego tak wiem, że najlepiej dołożyć styropian z zewnątrz i kiedy znudzi mi się kolor z zewnątrz to będę to rozważał(dodatkowo jedna z ścian przylega do przejazdu który nie mogę zwęzić.

W tej chwili mam możliwość zrobić coś od wewnątrz. błędy zamierzam ograniczyć dzięki temu, że zrywana będzie też podłoga (pustka pod deskami) i strop drewniany. Dzięki temu będę mógł zachować ciągłość ocieplenia. Ponadto proszę o poradę specjalistów.

Rozważałem takie możliwości:

Bloczki multipor 5 cm. U ściany by wynosiło 0,154, a w miejscach gdzie są słupy betonowe U=0,195. Odstręcza mnie jednak cena. Dodatkowo wydaje mi się, że taka ściana będzie bardzo miękka i podatna na uszkodzenia.

Bloczki komórkowe klasy 500 18 cm. U ściany by wynosiło 0,152, a w miejscach gdzie są słupy betonowe U=0,191. W tym przypadku jeżeli mam jedynie pytania techniczne jeżeli dostanę potwierdzenie, że ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 cm BK + 15 cm styropianu, to do niedawna był standard. Nawet dziś niektórzy twierdzą, że tyle wystarczy.

Wywal środek i zobacz, czy będzie za zimno. Kup pirometr i zmierz o ile zimniejsza jest ściana w miejscach tych słupów. Jeśli będzie duża różnica, to dołóż na tych słupach od zewnątrz pilastry z 3-4 cm styropianu. Ewentualnie dołóż na całej elewacji 5 cm. I tak wyjdzie taniej, skuteczniej i bezpieczniej niż zabawy z ocieplaniem od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nic nie zrobię to w miejscach słupów betonowych będę miał U=0,257, Czy to wystarczy? Dodatkowa ściana to nie jest straszny koszt. Czy te dodatkowe U - 0,066 nic nie da.

Szczerze mówiąc zrobiłbym tak jak sugeruje Juan i jajmar, czyli wywalił drewno ze środka i tak zostawił. Jest na to dobry moment, bo będzie widać w termowizji mostki termiczne - czy te słupy faktycznie aż tak wiele ciepła odprowadzają do gruntu czy wieńca, bo w kierunku poziomym słupy mają niewielki wpływ na termoizolacyjność.

 

Przegroda po usunięciu ściany drewnianej będzie bardzo normalną i przyzwoicie ocieploną ścianą. Ytong 500 to nie jest materiał termoizolacyjny, tylko konstrukcyjny. Musisz bardzo uważać na ew. wykraplanie pary wodnej, bo przegroda jest zamknięta od zewnątrz styropianem, podwójnym klejem do siatki, farbą podkładową i tynkiem cienkowarstwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej ścianie już jest 15 cm styropianu, więc dodatkowe 5 daje typowe 20 Można dać i 10, to będzie razem ćwierć metra. Razem z nową elewacją wyjdzie ze 100 złotych za metr. Ocieplanie od wewnątrz, jeśli nie jest absolutnie niezbędne, nie ma sensu. Ruszt, płyty GK, wełna, paroizolacja to będzie porównywalny koszt. I strach, że gdzieś ta para jednak się przedostanie i ściana zamoknie, bo z zewnątrz zatkana styropianem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Wywalam drewno, jeżeli będzie za zimno dodaje 5-10 cm styropianu i jest super. Tylko że jedną ścianę mogę ocieplić tylko od wewnątrz a co za tym idzie muszę zrobić już teraz. GK i styropianu lub wełny nie chcę bo ma tam być kuchnia, wiszące szafki itd Wydawało mi się, że najbezpieczniej jest postawić dodatkową ścianę z takiego samego materiału co istniejąca ściana.

- Mogę zrobić je na styk,

- 2 cm szczeliną,

- dodatkowo ze styropianem ( nie wiem przy jakiej szerokości ściany mogę nie obawiać się wykraplania pary wodnej)

- albo jednak to wszystko jest bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację czy zrobię błąd stawiając dodatkową ścianę od środka z betonu komórkowego klasa 500 18 cm (uzyskam podobny opór cieplny jak przy styropianie 5cm). Stawiając ścianę na ścisk uzyskam chyba podobny efekt jakbym miał ścianę 42cm (24cm+18cm) i styropian 15cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...