Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Większość uwag kolegi całkiem sensowna.

Sprzątanie w pełni popieram . Nieliczne ekipy sprzątały bez dodatkowej ,,zachęty''. Moja skądinąd niezła ekipa tynkarzy na koniec zapomniała wyczyść schody z parteru na strych ( 2 pełne kondygnacje ) i wynieść 3 wielkich begów ze śmieciami - jak rozliczałem się z ich szefem powiedziałem że nie ma problemów - mogę posprzątać ale drogi jestem i odliczam 800 PLN za sprzątanie - mina bezcenna. Pierwsze słowa że chyba żartuję , a ja spokojnie, że nie, na tyle to wyceniam . Po 30 minutach ekipa wróciła, wysprzątała na błysk i przed wyjściem zapytała czy mam jeszcze jakieś uwagi - niby jestem zadowolony ale niesmak pozostał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

A ja po 12 latach będę planował remont dachu. Niestety wymiana izolacji jest konieczna co wykazała kamera termowizyjna. Ostatniej zimy zaprosiłem faceta z kamerą i wychodzi na to, że moja wełna słabiutko izoluje. Teraz będę ocieplał pianką. Muszę niestety wywalić wszystkie płyty G-K, ale myślę, że będzie dużo lepiej. Przy okazji zrobi się małą modernizacje poddasza na co żona bardzo naciska. Taki los. Budujesz i za chwile remontujesz.

 

To niestety smutna prawda. Niestety nie ma co wierzyć, że teraz to jest "super wełna", lepasza od tej, która była lat temu 10. Rozumiem, że różnieca mogą być we współczynniku, ale technologia tej izolacji jest taka a nie inna. Tego się nie przeskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W domu ocieplonym wełną i z oknami 3 szybowymi cały czas na parterze mam temp 21 C, odczuwa się przyjemny chłód wchodząc z dworu i odczuwa się ochłodzenie schodząc z piętra. Salon jest od południa. Natomiast na piętrze panuje temp 25 C i wchodząc na piętro faktycznie czuć wzrost temperatury. Myślę, że najwięcej środek ogrzewają okna dachowe

 

 

i duże przeszklenia:yes:

 

coś w tym naszym projekcie jest że dom się nie przegrzewa:) Nigdy nawet przy 38 stopniowych upałach nie miałam na parterze więcej niż 24 stopnie przy otwartych non-stop drzwiach tarasowych ( są od północy a okna salonu od zachodu), normą jest 21-22 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Mógłbyś podać parę szczegółów? Może być na pw.

 

1. GGWC - tu mam mieszane uczucia. Zrobione by ochronić wymiennik przed zamarzaniem i dać zimniejszy nawiew latem. Sprawdza się, ale koszt nie był mały (glikol, chłodnica ok. 600-800 zł, rura, wykop był przy okazji robienia odgromu). Przy wysokiej sprawności reku, zysk wątpliwy.

 

2. Słupy drewniane - grzyb co roku.

 

3. Zaciąganie smrodu z zewnątrz. Nie wiem jakie można było zrobić rozwiązanie. Dwie czerpnie? Jedna od północy, druga od południa? Znowu sprawa przełączania, koszt pociągnięcia. Nie wiem, ale jest to temat, który każdy powinien przerobić. Może jednak czerpnia w ogrodzie z GWC rurowym? Tu znów większy rekuperator potrzebny (opory). W ogrodzie znów nieraz też capi. Może GWC żwirowe?

Tu trzeba też rozważyć w instalacji przed rekuperatorem miejsce na filtry - mam skrzynkowy przed chłodnicą GWC, ale tam się mieści tylko jeden płat G4. Powinna być druga skrzynka na węgiel aktywny np.

 

4. Garaż na jeden samochód. Nawet przy jednym aucie to za mało - z czasem nazbierało się tyle gratów, że robi się ciasno.

 

5. Sadziłbym od razu na działce dużo małych drzewek w celu rozrośnięcia i późniejszego przesadzenia. Miałem taki zamysł, ale odciągnięto mnie od tego, a większość dużych iglaków spokojnie można przesadzać.

 

6. Woda w instalacji CO - trzeba napełniać z uzdatniaczem - mam całą czarną, nie widać na rotametrach poziomu. Nie chce mi się jej wymieniać.

 

7. Izolacja poddasza - nie wełna mineralna. Uczula gdy się tam chodzi i problem ze zrobieniem czegokolwiek co jest pod nią (kanały wentylacyjne). Teraz zastosowałbym granulat (grubszą warstwę).

 

8. Cyrkulacja CWU. Mam opartą na wyłączniku czasowym i regulatorze temperatury - nie używam. Wyłącznik czasowy bowiem nie wie kiedy ktoś będzie miał ochotę odkręcić kran. Może lepsze rozwiązanie byłoby oparte na włącznikach światła w łazience i WC.

 

Więcej nie pamiętam, ale może sobie przypomnę.

Edytowane przez budowlany_laik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Po dwóch latach mieszkania mogę już coś powiedzieć:

 

Na nie:

1- za wysoko posadowione dom - mam 3 schodki, niestety budowalem troche na odleglosc i tak wyszlo, majster starej daty

i chcial jeszcze podnosic :o

2- Ciuc za nisko sufity, szczegolnie widac to w salonie

3- mozna bylo zrobic drzwi wejsciowe z dodatkowym doswietleniem bocznym lub gornym

4- rury cieplej wody na chudziaku, szybko sie wychladzaja

5- panele w pokojach dzieciecych, przy okazjiremontu bede wymienial na drewno

6 -z ostawianie rzeczy na pozniej do zrobienia (brakuje nam kabiny prysznicowej, czegos nad szfkami w kuchnia, 4 drzwi wew, szafy w wejsciu, skonczenia garazu, podjazdu i ogrodzenia :mad:)

7- brak plotkow przeciwsniegowych, ale to moge dorobic, kiedys....

8 - blachodachowka, lepiej bylo dach dachowke

9- brak obrobki kominow z gory, tylko czapa betonowa, w tym roku wlazilem i malowalem farba

 

Na tak:

1 - ogrzewanie podłogowe w calym domu, niskie rachunki za gaz 1500zł razem z ciepla woda

2- salon i korytarz w desce na ogrzewaniu podlogowym

3 - rekuperacja

4- taras drewniany

5- wyspa w kuchni

6- kominek, ale DGP juz bym nie robil

7 - okno tarasowe przesuwne, mam 3m PSK i daje to rade

 

Do solarow mam mieszane uczucia, ale w gminie bylo dofinansowanie 85% to wzialem a ze bylem na koncowce budowy

to nie musialem kupowac zasobnika CWU bo wlasnie dostalem 200l do instalacji solarnej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedrek a jaka masz wyaokosc kondygnacji ktora uwazasz za niska? I dlaczego trzy schodki do domu uwazasz za wysoko?

 

dom parterowy - wys do sufitu 265cm, 3 schodki z przodu, z tyłu na tarasie 2 schodki po za mniejsza wygoda uzytkowania podnioslo to jescze

koszt schodow z kostki i tarasu drewnianego na dodadkowe schodki i jeszcze trudniejsze w wykonaniu przynajmniej tarasu drewnianego ktory

rzezbilem sam.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest gdy nie ma żadnych schodków do domu. Lekkie pochylenie dojścia wystarczy.

 

Też tak chciałem. Kilku architektów (spośród których wybierałem) i mój wykonawca SSO bardzo to odradzali. I zostało tak, jak w projekcie katalogowym czyli stan zero 50cm powyżej poziomu terenu. Tylko taras planuję z jednej strony obsypać tak, żeby było łagodne przejście.

 

A jak mnie przekonali? Jakbym dał dom powiedzmy 15cm ponad poziomem, to ściana z BK (czy innego materiału - ważne że nie betonowa) zaczynałaby się 13cm poniżej poziomu terenu. Bo to istotne, żeby była na równo z chudziakiem - i jedna ciągła warstwa izolacji, najlepiej papa. BK to nie służy, a robienie izolacji przeciwwilgociowej poniżej poziomu terenu, zwłaszcza przy gruncie słabo przepuszczalnym, mija się z celem. Chodzi o to, żeby i ta papa była trochę ponad poziomem terenu. I tak wychodzi, że poziom zero powinien być jakieś pół metra nad poziomem gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geodeta wytycza według H na projekcie, projektant coś odczytał z mapy a jesli mapa dcproj była po taniosci [odbitka, granice są, ulica jest - wprawdzie rzędna nawierzchni sprzed 15 lat :wtf: ] to jest jak zwykle. Mapa w DXF świeżo obstawiona GPSem czyli prawdziwy stan aktualny musi kosztować, ale tylko niektórzy inwestorzy uważaja że warto. Ich problem. Zero powinno być pół metra nad terenem, powyżej poziomu rozchlapywania opadów na ściany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym problem, przyjeżdża geodeta mierzy poziom chodnika, albo posadowienia domu sąsiada, bierze punkt odniesienia i masz poziom zero taki jaki chcesz a nie taki jaki jest w projekcie ... i nie ma co psioczyć że niezgodne z projektem i PNB ... dom ma być postawiony tak jak powinien a nie bezwzględnie tak jak mówi projekt, bo projekt może zawierać masę błędów. Gdyby projekt zakładał poziom zero metr poniżej chodnika to co wtedy ? budować zgodnie z projektem czy robić tak jak powinno być ? U mnie też był poziom zero źle zrobiony - nie brał pod uwagę spadku działki, gdybym zrobił zgodnie z założeniami projektu i poziom zero dał 50 cm nad chodnikiem to zamiast tarasu ziemnego miałbym albo musiałbym robić balkon i chyba piwnice .... co nie byłoby zgodne z projektem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli projekt przewiduje zero metr niżej poziomu chodnika (przykładowo) , potwierdzam to pomiarem, robię szkic dla kierbuda, wpis do dziennika budowy i odjeżdżam, telefon do mnie wszyscy mają. Sprawa z trójkąta inwestor-projektant-kierbud. Uwentualnie gdy znam projektanta, to referuję telefonicznie i czekam na poprawne papiery. Ktoś za to zapłaci, mnie lotto kto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...