Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mostek termiczny przy drzwiach tarasowych


Zbyszekka

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Kupiłem dom i mam problem z mostkiem termicznym przy drzwiach od tarasu. Zimą kiedy jest mróz czuć, że podłoga jest znacznie zimniejsza w obrębie ok 50 cm od drzwi tarasowych. Mierzyłem temperaturę to podłoga ma temperaturę o 4-5 stopni niższą. Co do informacji to jest 8 cm styropianu, folia srebna od podłogówki, rurki od ogrzewania podłogowego i na to posadzka. Była już sprawdzana regulacja okien i wszystko jest ok. Podejrzewam, że drzwi tarasowe są osadzone na chudziaku albo coś w tym stylu.

Proszę was o poradę jak to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie naprawisz tego. Jeśli drzwi zamiast na fabrycznym profilu bazowym lub podwalinie termoizolacyjnej są posadowione na bloczkach betonowych które są odizolowane od jastrychu ( wylewki podłogowej ) tylko poprzez dylatację to tak będzie.

Jedyne co możesz w tym wypadku wykonać to od zewnątrz odizolować styropianem podwalinę pod drzwiami lub rozkuć ją i wymienić na bloczki z materiału izolacyjnego Beton komórkowy, twardy styrodur itp.

 

Ono nigdy nie będzie idealnie bowiem 8 cm styropianu przy podłogówce to bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dać styropianu na zewnętrznym progu okna.

 

Hmm na tarasie mam już położony gres, ale próg wystaje jakieś 4 cm ponad płytki. Czy chodzi o przyklejenie styropianu do progu i płytek i później jakieś finalne obrobienie tego? Z racji, że okno tarasowe jest już po gwarancji to czy ewentualnie mogłoby pomóc nawiercenie 5-10 dziur w dolnym progu i wstrzyknięcie tam pianki niskoprężnej? dodam, że jest to okno 3 szybowe, ale w przypadku progu to raczej nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narysuj jakieś zdjęcie z warstwami jak to teraz wygląda bo tak to ciężko powiedzieć coś więcej mądrego. Na pewno dziurawienie profilu to nie jest dobry pomysł bo sam profil stanowi dobre ocieplenie. Chodziło mi o to żeby ocieplić miejsce pod profilem bo pewnie jest tam gołe poszerzenie albo co gorsza goły beton na którym stoi okno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej byłoby skuć jedną płytkę i zobaczyć co tam jest.

 

A cóż tam może być innego jak klej, hydroizolacja, wylewka betonowa, styropian, papa lub folia, płyta betonowa tarasu, a jeśli to taras na gruncie to możliwe że o jedną warstwę mniej.

Jeśli miał by to ocieplać to czeka go skucie przynajmniej tych połówek płytek i kilku wymienionych warstw w dół i dopiero ocieplenie XPS na całej szerokości balkonu aż do wysokości progu który wypadało by obłożyć siatką z klejem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pomyślałem ewentualnie aby od środka zdjąć panele, rozkuć wylewkę ok 20-25 cm od drzwi tarasowych. Wyjąć styropian aby dostać się do chudziaka i włożyć tam 10 cm płyty termano do samego okna (lamba 0.22) i później to zalać np. klejem do płytek.

Czy myślicie, że byłaby różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to nic nie zrobisz, musisz z tym żyć, 4-5 stopni mniej to nie tragedia. Masz 8 cm pod posadzką to na obecne standardy słabo, kiedyś było tak że w pasie 1m od ścian zewnętrznych dawano dodatkowy styropian pod posadzką. U ciebie pod ramą okna jest 12-13 cm, zajrzyj tam od którejkolwiek strony i możesz uszczelnić tam pianką, tylko jeżeli są tam cegły to pamiętaj aby podeprzeć te okno po ich wybiciu. Oczywiście rodzi się problem szczelności od tarasu, bo jak wywalisz cegły to zobaczysz spód tarasu. Najlepiej rozebrać od zewnątrz i od środka. Te 12 cm poprawi sytuację ale zawsze tam będzie chłodniej i teraz się zastanów czy o te dwa stopnie czy stopień temperatury warto to wszystko rozwalać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pomyślałem ewentualnie aby od środka zdjąć panele, rozkuć wylewkę ok 20-25 cm od drzwi tarasowych. Wyjąć styropian aby dostać się do chudziaka i włożyć tam 10 cm płyty termano do samego okna (lamba 0.22) i później to zalać np. klejem do płytek.

Czy myślicie, że byłaby różnica?

 

Po pierwsze to problem jest taki iż standardowa rama okna balkonowego ma wysokość 4,5 - 5cm.

Dodatkowy profil dolny to 3 cm

 

Wylewka natomiast ma 6cm, i panele razem z podkładem i folią może 1 - 1,6 lub nawet więcej.

Dlatego sam widzisz że jastrych oprócz ramy okna jest na styk dotyka narożnikiem także do owych nieszczęsnych bloczków betonowych, cegieł lub czegokolwiek co użyto jako podwalina do podmurowania okna.

Jeśli masz podłogówkę i bezinwazyjnie zdejmiesz panele to musiał byś odizolować twardym styrodurem posadzkę od owej zimnej podmurówki.

Trudno posadzka nie będzie dochodziła do okna tylko kończyła się 3 cm przed nią i dotykała styroduru.

 

Druga opcja jest taka że wykuwając wylewkę podłogową i wycinając styropian lub inną izolację miał byś dostęp do tej podmurówki i mógłbyś delikatnie ją wykuć i wymienić.

Jest to do zrobienia pod warunkiem że kotwy okna lub blaszki kotwiące ramę okienną są od wewnętrznej strony.

 

Sposób pierwszy jest prostszy a 3 cm styroduru XPS przyklejony na piankę niskorozprężną może zapewnić że posadzka nie będzie zimniejsza.

Cała praca da efekt i zrówna temperaturę posadzki.

Jeśli podłogówka jest i można się spodziewać że przy otworze okiennym jest nawet zagęszczona to jakakolwiek ingerencja w wylewkę grozi rozszczelnieniem instalacji grzewczej.

Osobiście u siebie skuwałem kawałek wylewki w przedpokoju i jeśli podejdziesz do tematu delikatnie to jest to do zrobienia/

Edytowane przez Mareks77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Sposób pierwszy jest prostszy a 3 cm styroduru XPS przyklejony na piankę niskorozprężną może zapewnić że posadzka nie będzie zimniejsza.

Cała praca da efekt i zrówna temperaturę posadzki.

...

 

Dlaczego tylko styrodur, przeciez płyta PIR ma 50 % mniejsza lambde, skoro ma byc tylko 3 cm to trzeba dac materiał o najmniejszej lambdzie jaki jest mozliwy dostepny.

Swego czasu klientowi u ktorego zapomniano ocieplic nadproza doradziłem aby dał 1 cm aerozelu pod skrzynki zaluzji, moze i to nie najtanszy materiał ale duzo go nie trzeba było. Tak ogolnie obserwuje taki mit ze jak cos potrzeba ocieplic ponad standard to pokutuje mit ze najlepszy jest styrodur a nie chociazby styropian grafitowy 031 nie wspominajac o płytach PIR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja, styrodur to tylko pod katem nienasiokliwosci i wytrzymalosci.

 

Polecam w tym wypadku pir na mozliwie niskiej lambdzie tj 0,018 - 0,019

 

Co do magicznego "żelu" to jak się poczyta spełnia on tylko swoje przeznaczenie jeżeli są jego dwie warstwy z odpowiednią komorą powietrzną (dystansem) między nimi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...