Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ujemne ceny energii


Ratpaw

Recommended Posts

D7d, nie zamierzam niczego udowadniać. Robia to auta na ulicy. Przybywa ich. A używek wciaz nie wiele bo fajne modele szybko schodza. Chociaz rynek używanych jest już jakiś...

Im się opłaca. Tobie wcale nie musi.

 

Tak jak Ratpaw wspominał słusznie. Co mnie polityka. Licza się moje pieniądze a te przemawiaja do mnie bardziej.

 

Ja lubię być jak najbardziej niezależny.

A własny magazyn, pv i auto elektryczne częściowo to zaspokoją.

 

Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady.

Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu.

 

Kaizen Twoj pomysl jest git. Ale nie musi być tak. Latem i tak auto w domu podłączasz raz w tyg. Podlaczas i ustawiasz kiedy ma ladowac. Czy jak jest slonce czy cena w sieci odpowiednia.

 

W Polsce jest problem, bo cały naród pracuje 7 dni w tyg. Po 12-14h na dobę i robi 500km dziennie na raz.

 

Dlatego 1.9tdi jest najlepsza opcja.

Elektryki to fanaberią.

Edytowane przez Gik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 778
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gik nie prosiłem abyś coś udowadniał.

Prosiłem o wskazanie które z moich uwag stały się już nieaktualne.

 

Elektryki są bardzo dobre ale jeszcze są w stadium rozwoju (ładowanie i magazynowanie).

Kiedyś będą prawie doskonałe. Pewnie jest to kwestia czasu na ogarnięcie nowych technologii.

 

Elektryki są bardzo dobre ale na dzień dzisiejszy ... tak długo jak ich jest mało czyli są ciekawostką na drogach.

 

Ogólnie ujmując system energetyczny wg dzisiejszego stanu sieci i pozostałych nie pozwala na wymianę w szybki czasie spalinowozów na elektrowozy.

 

Jazda po buspasach i darmowe parkowanie szybko skończy się ze wzrostem liczby elektrowozów.

Tania energia elektryczne jest tania jak się ma darmowy dostęp do ładowania.

Albo "za darmo" z własnej PV albo "za darmo" w miejscu pracy. :)

Edytowane przez d7d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie należy przechodzić na AC i po bólu. A dwie baterie to od razu koszt x2. Kto by to wymieniał? Toż to gorsze od szuflowania węgla :o

 

Przecież dwie baterie masz tak czy inaczej. Tylko wymienić się nie dają, jak inną masz w magazynie, a inną w aucie.

Wymiana przez wciśnięcie guziczka to szuflowanie?

 

W tej chwili nawet wtyczek jest wiele rodzajów, typ taki czy siaki, combo, AC i DC, USA, Japonia, EU... Zwariować można.

 

Podmiana baterii rozwiązuje też ten problem - masz taką samą baterię w aucie co w magazynie. I nie ważne, czy to złącze firmy X, czy jakiś szerszy standard.

 

Latem i tak auto w domu podłączasz raz w tyg. Podlaczas i ustawiasz kiedy ma ladowac. Czy jak jest slonce czy cena w sieci odpowiednia.

 

Jak ktoś w weekend siedzi w domu i przez tydzień przejeżdża tyle, że mu jedno ładowanie wystarcza to można i tak. Ale drugą baterię i tak potrzebujesz, jak chcesz mieć UPSa i minimalizować pobór prądu z sieci (albo minimalizować koszty i ładować w najtańszych godzinach, jak już będą, a oddawać najdroższych - bo to można robić i nie mając PV).

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D7d... ja uważam, że jak staną się "doskonale" to wtedy beda na tym samym poziomie co mamy aktualnie spalinowozy.

Tzn. Serwis, przegląd, oplaty. Przecież koncerny które je produkuja musza żyć. A z samej sprzedaży to nie bardzo.

No chyba, ze pojda inna droga - bardziej prawdopodobna.

Abonamontowanie usług i opcji w aucie.

Ale to już problem kupna auta Ci odpadnie. Dostaniesz tylko w abonamencie.

Tak czy siak to jest pieśń przyszłości.

 

Ale auta elektryczny już mamy... I niektóre uzywki maja 8 lat i wciąż jeżdżą.

Sa egzemplarze z 400tys i one wciaz jeżdżą... narzekań i pozbywan się jakoś wiele nie widać.

 

Czekac można w nieskończoność. A zycie mija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, to o czym Kaizen mowi...

V2G

Pieknie brzmi. Ladujesz w dzien auto i korzystasz z tej energii kiedy potrzebujesz dla użytku domowego.

 

Niby się da... niezbyt problematycznie. Ale jednak...

Na tą chwilę tylko VW cos tam obiecuje.

Limit 4000wh chyba w każdym bądź razie.

Usługa limitiwana, stworzona do abonamentowania.

Hyundai cos ma... ale max obciazenie 2kW z tego co kojarzę.

Wiec tez srednio.

Ale agregat zbędny zupełnie i to już gratis.

Tesla cos tam brzęczała.. o V2G i... cisza.

Pewnie za 2tyg. Wg. Muska.

( Dla tych co nie łapią. Wg . E.Muska za 2 tyg. Ma byc gotowa jazda autonomiczna i to od kilku lat leci z tymi 2 tyg.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież dwie baterie masz tak czy inaczej. Tylko wymienić się nie dają, jak inną masz w magazynie, a inną w aucie.

Wymiana przez wciśnięcie guziczka to szuflowanie?

Podmiana baterii rozwiązuje też ten problem - masz taką samą baterię w aucie co w magazynie. I nie ważne, czy to złącze firmy X, czy jakiś szerszy standard.

Widziałeś magazyn 100 kWh? To jest ze trzy pełne racki 24U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V2G

Pieknie brzmi. Ladujesz w dzien auto i korzystasz z tej energii kiedy potrzebujesz dla użytku domowego.

 

Dla mnie słaby punkt tego rozwiązania jest taki, że jednak gros aut parkuje "na mieście" gdy PV pracuje. I do tego nie ma Cię wtedy w domu, więc poza sezonem grzewczym niewiele jesteś w stanie z tej produkcji zautokonsumować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerkłem na ceny aut

Fiat 500 kosztuje 120 do 160k .

 

Moja Astra kosztowała 70k i ma 2x więcej miejsca

Nie wiem ile bym musiał mieć darmowego prądu żeby się to opłaciło....

 

Mnie tylko ciekawi czy wszyscy co pieją nad autami elektrycznymi będą je trzymać w swoich garażach ( tych w bryle lub przyklejonych do domu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady.

Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu.

 

Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerkłem na ceny aut

Fiat 500 kosztuje 120 do 160k .

 

Moja Astra kosztowała 70k i ma 2x więcej miejsca

Nie wiem ile bym musiał mieć darmowego prądu żeby się to opłaciło....

 

Mnie tylko ciekawi czy wszyscy co pieją nad autami elektrycznymi będą je trzymać w swoich garażach ( tych w bryle lub przyklejonych do domu )

 

Fiat 500 i ogólnie koncern stelantis... ma swój swiat. Nie radze się wzorować na ich cenach :)

 

Odnośnie małych aut elektrycznych... WSZYSTKIE koncerny robią co mogą aby ich nie produkować, albo robić ich możliwie mało.. albo zrobić tak paskudne i bezużyteczne jak się da, aby nikt ich kupować nie chciał.

 

Jeśli chodzi o segment C/D już jest lepiej... ceny nie wiele więcej niż za fiata 500.

 

Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ?

 

Ale jest tego mniej...

Edytowane przez Gik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady.

Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu.

W elektrykach części na pierwszy montaż są i będą lepsze i te późniejsze zamienniki Lamfordera też będą lepsze dla BEV niż dla spalinówek?

Możliwe, że Tesla stosuje znacznie lepsze materiały niż inni producenci.

 

Kiedyś porządny zamiennik wytrzymywał 3-4 lata a teraz nawet roku nie wytrzymuje? Dziwne czasy.

Elektryki to się będą sypać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochwal się czego użyłeś? NCA? NCM? Czy LFP?

Pewnie NCM, można wychaczyć tanio te co nie przechodza testów 3C ale do Magazynu domowego są i tak mocno na wyrost a cena świetna.

 

336 sztuk LG-78 (Li-ion).

Magazyn 14s24p.

Cena 250 zł/kWh (dzisiaj pewnie ok 500 zł/kWh) + 1000 za BMS + 5 miesięcy testowania. :)

Wszystkie przetestowane i mają katalogową pojemność 78Ah.

Prąd jednej celi w pakiecie 24p nigdy nie przekroczy 8A. :)

Edytowane przez stos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ?

 

Bo w znacznie cięższych elektrykach zawieszenia może być lżejsze i słabsze i nie będą się zużywały.

Układ hamulcowy też mogą być słabsze mimo znacznie większej masy.

Płyn hamulcowy rządzi się innymi prawami i nie będzie wymieniany co dwa lata.

Płyn chłodzący baterie też jest wieczny (jeżeli występuje).

Opony też nie zużywają się mimo że muszą przenosić większe obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, ale aby doładować auto z ladowarki ~6 -11kW.

Wystarczy 1 dzien. I powinieneś mieć zapasu 200-300km.

 

Zapasu? Jakbym jeździł autem to bym robił minimum 90km dziennie. To i F-150 by pięć dni nie wytrzymał a i w jeden dzień bym go nie naładował. Do tego eksploatacja od pustego do pełnego nie służy żadnemu akumulatorowi i wielokrotnie więcej cykli wytrzymają pracujące przy rozładowywaniu do 40% i ładowaniu do 60% niż 10-90 czy tym bardziej 0-100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...