Gik 14.06.2023 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) D7d, nie zamierzam niczego udowadniać. Robia to auta na ulicy. Przybywa ich. A używek wciaz nie wiele bo fajne modele szybko schodza. Chociaz rynek używanych jest już jakiś... Im się opłaca. Tobie wcale nie musi. Tak jak Ratpaw wspominał słusznie. Co mnie polityka. Licza się moje pieniądze a te przemawiaja do mnie bardziej. Ja lubię być jak najbardziej niezależny.A własny magazyn, pv i auto elektryczne częściowo to zaspokoją. Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady.Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu. Kaizen Twoj pomysl jest git. Ale nie musi być tak. Latem i tak auto w domu podłączasz raz w tyg. Podlaczas i ustawiasz kiedy ma ladowac. Czy jak jest slonce czy cena w sieci odpowiednia. W Polsce jest problem, bo cały naród pracuje 7 dni w tyg. Po 12-14h na dobę i robi 500km dziennie na raz. Dlatego 1.9tdi jest najlepsza opcja.Elektryki to fanaberią. Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Gik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 14.06.2023 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Gik nie prosiłem abyś coś udowadniał. Prosiłem o wskazanie które z moich uwag stały się już nieaktualne. Elektryki są bardzo dobre ale jeszcze są w stadium rozwoju (ładowanie i magazynowanie). Kiedyś będą prawie doskonałe. Pewnie jest to kwestia czasu na ogarnięcie nowych technologii. Elektryki są bardzo dobre ale na dzień dzisiejszy ... tak długo jak ich jest mało czyli są ciekawostką na drogach. Ogólnie ujmując system energetyczny wg dzisiejszego stanu sieci i pozostałych nie pozwala na wymianę w szybki czasie spalinowozów na elektrowozy. Jazda po buspasach i darmowe parkowanie szybko skończy się ze wzrostem liczby elektrowozów. Tania energia elektryczne jest tania jak się ma darmowy dostęp do ładowania. Albo "za darmo" z własnej PV albo "za darmo" w miejscu pracy. Edytowane 14 Czerwca 2023 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.06.2023 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Więc nie należy przechodzić na AC i po bólu. A dwie baterie to od razu koszt x2. Kto by to wymieniał? Toż to gorsze od szuflowania węgla Przecież dwie baterie masz tak czy inaczej. Tylko wymienić się nie dają, jak inną masz w magazynie, a inną w aucie. Wymiana przez wciśnięcie guziczka to szuflowanie? W tej chwili nawet wtyczek jest wiele rodzajów, typ taki czy siaki, combo, AC i DC, USA, Japonia, EU... Zwariować można. Podmiana baterii rozwiązuje też ten problem - masz taką samą baterię w aucie co w magazynie. I nie ważne, czy to złącze firmy X, czy jakiś szerszy standard. Latem i tak auto w domu podłączasz raz w tyg. Podlaczas i ustawiasz kiedy ma ladowac. Czy jak jest slonce czy cena w sieci odpowiednia. Jak ktoś w weekend siedzi w domu i przez tydzień przejeżdża tyle, że mu jedno ładowanie wystarcza to można i tak. Ale drugą baterię i tak potrzebujesz, jak chcesz mieć UPSa i minimalizować pobór prądu z sieci (albo minimalizować koszty i ładować w najtańszych godzinach, jak już będą, a oddawać najdroższych - bo to można robić i nie mając PV). Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gik 14.06.2023 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 D7d... ja uważam, że jak staną się "doskonale" to wtedy beda na tym samym poziomie co mamy aktualnie spalinowozy.Tzn. Serwis, przegląd, oplaty. Przecież koncerny które je produkuja musza żyć. A z samej sprzedaży to nie bardzo.No chyba, ze pojda inna droga - bardziej prawdopodobna. Abonamontowanie usług i opcji w aucie.Ale to już problem kupna auta Ci odpadnie. Dostaniesz tylko w abonamencie. Tak czy siak to jest pieśń przyszłości. Ale auta elektryczny już mamy... I niektóre uzywki maja 8 lat i wciąż jeżdżą.Sa egzemplarze z 400tys i one wciaz jeżdżą... narzekań i pozbywan się jakoś wiele nie widać. Czekac można w nieskończoność. A zycie mija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gik 14.06.2023 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Druga sprawa, to o czym Kaizen mowi...V2GPieknie brzmi. Ladujesz w dzien auto i korzystasz z tej energii kiedy potrzebujesz dla użytku domowego. Niby się da... niezbyt problematycznie. Ale jednak...Na tą chwilę tylko VW cos tam obiecuje.Limit 4000wh chyba w każdym bądź razie.Usługa limitiwana, stworzona do abonamentowania.Hyundai cos ma... ale max obciazenie 2kW z tego co kojarzę.Wiec tez srednio.Ale agregat zbędny zupełnie i to już gratis.Tesla cos tam brzęczała.. o V2G i... cisza. Pewnie za 2tyg. Wg. Muska.( Dla tych co nie łapią. Wg . E.Muska za 2 tyg. Ma byc gotowa jazda autonomiczna i to od kilku lat leci z tymi 2 tyg.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 14.06.2023 13:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Przecież dwie baterie masz tak czy inaczej. Tylko wymienić się nie dają, jak inną masz w magazynie, a inną w aucie. Wymiana przez wciśnięcie guziczka to szuflowanie? Podmiana baterii rozwiązuje też ten problem - masz taką samą baterię w aucie co w magazynie. I nie ważne, czy to złącze firmy X, czy jakiś szerszy standard. Widziałeś magazyn 100 kWh? To jest ze trzy pełne racki 24U. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.06.2023 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 V2G Pieknie brzmi. Ladujesz w dzien auto i korzystasz z tej energii kiedy potrzebujesz dla użytku domowego. Dla mnie słaby punkt tego rozwiązania jest taki, że jednak gros aut parkuje "na mieście" gdy PV pracuje. I do tego nie ma Cię wtedy w domu, więc poza sezonem grzewczym niewiele jesteś w stanie z tej produkcji zautokonsumować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gik 14.06.2023 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Prawda, ale aby doładować auto z ladowarki ~6 -11kW.Wystarczy 1 dzien. I powinieneś mieć zapasu 200-300km. To nie jest panaceum na autokonsumpcje, ale... przy odrobinie własnej chęci i inicjatywy moze wciaz wyjsc korzystnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stos 14.06.2023 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Widziałeś magazyn 100 kWh? To jest ze trzy pełne racki 24U. Moje 95kWh ma rozmiar 0.77m x 0.44m x 0.6m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sito 14.06.2023 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Zerkłem na ceny aut Fiat 500 kosztuje 120 do 160k . Moja Astra kosztowała 70k i ma 2x więcej miejsca Nie wiem ile bym musiał mieć darmowego prądu żeby się to opłaciło.... Mnie tylko ciekawi czy wszyscy co pieją nad autami elektrycznymi będą je trzymać w swoich garażach ( tych w bryle lub przyklejonych do domu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sito 14.06.2023 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady. Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu. Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gik 14.06.2023 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) Zerkłem na ceny aut Fiat 500 kosztuje 120 do 160k . Moja Astra kosztowała 70k i ma 2x więcej miejsca Nie wiem ile bym musiał mieć darmowego prądu żeby się to opłaciło.... Mnie tylko ciekawi czy wszyscy co pieją nad autami elektrycznymi będą je trzymać w swoich garażach ( tych w bryle lub przyklejonych do domu ) Fiat 500 i ogólnie koncern stelantis... ma swój swiat. Nie radze się wzorować na ich cenach Odnośnie małych aut elektrycznych... WSZYSTKIE koncerny robią co mogą aby ich nie produkować, albo robić ich możliwie mało.. albo zrobić tak paskudne i bezużyteczne jak się da, aby nikt ich kupować nie chciał. Jeśli chodzi o segment C/D już jest lepiej... ceny nie wiele więcej niż za fiata 500. Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ? Ale jest tego mniej... Edytowane 14 Czerwca 2023 przez Gik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.06.2023 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Czekac można w nieskończoność. A zycie mija. Zabrzmiało, jakbym nie posiadając elektryka coś tracił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 14.06.2023 16:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Moje 95kWh ma rozmiar 0.77m x 0.44m x 0.6m. ... i waży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stos 14.06.2023 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) ... i waży? 378kG Edytowane 14 Czerwca 2023 przez stos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gik 14.06.2023 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Moje 95kWh ma rozmiar 0.77m x 0.44m x 0.6m. pochwal się czego użyłeś? NCA? NCM? Czy LFP? Pewnie NCM, można wychaczyć tanio te co nie przechodza testów 3C ale do Magazynu domowego są i tak mocno na wyrost a cena świetna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 14.06.2023 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Co do starych aut. To chyba sami po swoich trupach zauważyliście, ze części juz nie te... same zamienniki marnej jakości. Nawet kupując firmy z pierwszego montażu np. Lemforder. Kiedys wytrzymywał 3-4lata. Teraz roku nie daje rady. Poszly w pizdziec stare trupy. Nie opłaca się w moim mniemaniu. W elektrykach części na pierwszy montaż są i będą lepsze i te późniejsze zamienniki Lamfordera też będą lepsze dla BEV niż dla spalinówek? Możliwe, że Tesla stosuje znacznie lepsze materiały niż inni producenci. Kiedyś porządny zamiennik wytrzymywał 3-4 lata a teraz nawet roku nie wytrzymuje? Dziwne czasy. Elektryki to się będą sypać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stos 14.06.2023 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 (edytowane) pochwal się czego użyłeś? NCA? NCM? Czy LFP? Pewnie NCM, można wychaczyć tanio te co nie przechodza testów 3C ale do Magazynu domowego są i tak mocno na wyrost a cena świetna. 336 sztuk LG-78 (Li-ion). Magazyn 14s24p. Cena 250 zł/kWh (dzisiaj pewnie ok 500 zł/kWh) + 1000 za BMS + 5 miesięcy testowania. Wszystkie przetestowane i mają katalogową pojemność 78Ah. Prąd jednej celi w pakiecie 24p nigdy nie przekroczy 8A. Edytowane 14 Czerwca 2023 przez stos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 14.06.2023 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Piszesz tak jakby w tych elektrykach nie było zawieszenia , układu hamulcowego , układu kierowniczego.... Myślisz ze są inne albo ze złota ? Bo w znacznie cięższych elektrykach zawieszenia może być lżejsze i słabsze i nie będą się zużywały. Układ hamulcowy też mogą być słabsze mimo znacznie większej masy. Płyn hamulcowy rządzi się innymi prawami i nie będzie wymieniany co dwa lata. Płyn chłodzący baterie też jest wieczny (jeżeli występuje). Opony też nie zużywają się mimo że muszą przenosić większe obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 14.06.2023 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Prawda, ale aby doładować auto z ladowarki ~6 -11kW. Wystarczy 1 dzien. I powinieneś mieć zapasu 200-300km. Zapasu? Jakbym jeździł autem to bym robił minimum 90km dziennie. To i F-150 by pięć dni nie wytrzymał a i w jeden dzień bym go nie naładował. Do tego eksploatacja od pustego do pełnego nie służy żadnemu akumulatorowi i wielokrotnie więcej cykli wytrzymają pracujące przy rozładowywaniu do 40% i ładowaniu do 60% niż 10-90 czy tym bardziej 0-100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.