mitek 09.01.2025 14:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Obliczyłem ponownie i wyszło mi tak (bez CWU) https://cieplo.app/wynik/2euwr Obciążenie cieplne w projekcie domu mam wpisane 9,8kW czy to było by zbieżne z tym 8,1kw C.O bez CWU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 09.01.2025 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Jak grube będą wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 09.01.2025 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Czwartek o 21:23 6 godzin temu, Andrzej5101 napisał: 2/ należy założyć, że dobrana moc PC powinna zagwarantować pokrycie strat mocy cieplnej budynku do ok; -15 C na zewnątrz, przy użyciu samej sprężarki pompy, Po co, jeżeli 1. straty w większości pokrywamy zyskami. 2. W dniu 6.12.2024 o 23:22, Kaizen napisał: Ale nawet bez grzania i zerowych zyskach bytowych (wyjechaliśmy na ferie) w takich warunkach o 1 stopień w pustym domu temperatura spadała 36 godzin. Tak, trzeba uwzględnić, czy ktoś zamierza grzać tylko w taniej strefie taryf strefowych bądź przy cenach dynamicznych. Ale ważne, ile kWh trzeba dostarczyć najgorszego dnia - a nie jaka potrzebna jest chwilowa moc. Skoro 36 godzin BEZ żadnego grzania i z symbolicznymi zyskami bytowymi (bo nikogo w domu nie było) temperatura spada o 1* gdy za oknem okolice zera to nikt nie zauważy, że przez kilka godzin brakowało nawet połowy mocy do pokrycia nawet nie strat, a strat minus zyski. Sprzedawcy pomp ciepła uwielbiają CW, bo mogą wcisnąć droższy sprzęt i dostać większą marżę przy tej samej robociźnie. Ale też niewielu z nich jest na tyle rozgarniętych, że patrzy na moc rzeczywistą w mrozy - i te dwa błędy bywa, że się równoważą przy tańszych pompach (ale nie przy tych, co przy -15 mają moc bliską nominalnej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitek 10.01.2025 06:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 06:06 14 godzin temu, Andrzej5101 napisał: Jak grube będą wylewki? Wylewki zwykłe około 5,5 do 7,5 cm wszędzie a w garażu około 8 do 10cm Na dole na styropianie 15cm a na piętrze na 10 cm (jakiś beton nieco lepszy niestety nie pamiętam nazwy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitek 10.01.2025 06:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 06:18 8 godzin temu, Kaizen napisał: Tak, trzeba uwzględnić, czy ktoś zamierza grzać tylko w taniej strefie taryf strefowych bądź przy cenach dynamicznych. Ale ważne, ile kWh trzeba dostarczyć najgorszego dnia - a nie jaka potrzebna jest chwilowa moc. Skoro 36 godzin BEZ żadnego grzania i z symbolicznymi zyskami bytowymi (bo nikogo w domu nie było) temperatura spada o 1* gdy za oknem okolice zera to nikt nie zauważy, że przez kilka godzin brakowało nawet połowy mocy do pokrycia nawet nie strat, a strat minus zyski. Sprzedawcy pomp ciepła uwielbiają CW, bo mogą wcisnąć droższy sprzęt i dostać większą marżę przy tej samej robociźnie. Ale też niewielu z nich jest na tyle rozgarniętych, że patrzy na moc rzeczywistą w mrozy - i te dwa błędy bywa, że się równoważą przy tańszych pompach (ale nie przy tych, co przy -15 mają moc bliską nominalnej). ... Ale do brzegu Czy na podstawie tego co tu wpisałem potrafisz oszacować w jaki segment (moc danego producenta) powinienem celować? Już niemal jestem pewien że nie uzyskam tu odpowiedzi jaki sprzęt jest mi potrzebny a jaki to głupota... Rozumie że nikt nie chce brać odpowiedzialności za sprawy nieznajomego z forum tym bardziej za darmo... A ja niestety czym dalej w las tym mniej wiem bo czytając niektóre posty zastanawiam się czy jestem w tym samym wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 10.01.2025 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 06:35 26 minut temu, mitek napisał: Wylewki zwykłe około 5,5 do 7,5 cm wszędzie - a w garażu około 8 do 10cm Czyli - raczej będziesz zmuszony grzać całodobowo, - czyli PC szyta na miarę - nie przewymiarowana, Zrób OZC - profesjonalne; - to będziesz w domu i wszystko będzie jasne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitek 10.01.2025 07:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 07:50 Nie jestem w stanie użyć jakiegoś płatnego rozwiązania w którym umieścił bym wszystkie parametry domu podobnie jak w "cieple właściwy," by było to wiarygodne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wello 10.01.2025 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 10:55 To można samemu policzyć. Dane wejściowe to: - materiał przegrody (lambda) - materiał izolacyjny (lambda) - grubości obu - powierzchnia Powyższe zsumować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k1krzysztof 10.01.2025 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 11:12 20 godzin temu, Andrzej5101 napisał: Najbardziej popularną PC powietrze-woda na forum są; - Panasonic, - Altherma OZC profesjonalne - to dla Ciebie dobra propozycja wg powyższych wykresów 5kW braki pokrywają grzałki a 7kW to bezstresowo bez grzałek , sprawdź jaki maja zakres modulacji mocy w dół szczególnie 7kW bo może taktować . Piszę w/g własnego doświadczenia mam 8kW Daikina 3 sezon na grzejnikach i jak na razie udział grzałek w pracy jest znikomy z 2 sezonów pracowały 27h na dogrzanie pomieszczeń pierwszy stopień czyli 3kW i 16h 2 stopień 6kW /27*3+16*6/=177kWh w 2 lata przy zużyciu 5000kWh na sezon . Ciepła woda pobrała 8h pracy grzałek po 9kW czyli 72kWh na 2 sezony . Jeśli zrobiłeś chatę lepiej niż ja w 1998r to tylko na plus dla Ciebie i minus do mocy pompy /szacowany a rzeczywisty pobór energii / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 10.01.2025 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 11:30 16 minut temu, k1krzysztof napisał: Piszę w/g własnego doświadczenia mam 8kW Daikina 3 sezon na grzejnikach i jak na razie udział grzałek w pracy jest znikomy OZC to ; -oprócz mocy cieplnej budynku, -należy podać zapotrzebowanie na energie w kWh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.01.2025 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 11:55 5 godzin temu, mitek napisał: Czy na podstawie tego co tu wpisałem potrafisz oszacować w jaki segment (moc danego producenta) powinienem celować? Jak chcesz, to copy-paste fragmenty z tego, co linkowałem. NIE RÓB PSUDOOSZCZĘDNOŚCI. TO MOŻE KOSZTOWAĆ GRUBE PIENIĄDZE PRZEZ WIELE LAT. ZAMÓW PROFESJONALNE OZC BO I STANDARDOWE OBLICZENIA DOŁĄCZANE DO GOTOWCÓW POTRAFIĄ PROWADZIĆ NA MANOWCE. [...] patrz zawsze na moce i COP w większe mrozy, a nie na nominał czy nazwę [...] Czyli tak naprawdę należałoby policzyć, ile kWh ciepła potrzebuje dom w najgorszą dobę z uwzględnieniem zysków i realnym rozkładem temperatur w ciągu doby. I potem podzielić to albo przez 24, albo przez 10h (z grzałkami albo bez) - w zależności od wybranej "strategii" i taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 10.01.2025 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 12:05 5 godzin temu, Andrzej5101 napisał: Czyli - raczej będziesz zmuszony grzać całodobowo, Nieprawda. Więcej w sygnaturce. Ja sporadycznie, w największe mrozy przekraczałem 6h/d. Przecież wrzucałem, że nawet bez żadnego grzania i znikomych zyskach temperatura spadała u mnie o 1* przez 36 godzin. Dodać należy, że droga strefa jest w dzień, gdy mamy największe zyski bytowe i słoneczne oraz wyższe temperatury - więc "doładowanie" ciepła na ranem i w dziennym okienku zupełnie wystarcza - nawet całą noc grzać nie trzeba. W tym wątku jeszcze nie wrzucałem... W dniu 7.09.2024 o 21:24, Kaizen napisał: Tu masz wykres temperatur z poczatku stycznia 2024 z sypialni, w której jest tylko nawiew rekuperacji, ma dwie ściany zewnętrzne (parterówka, więc straty też przez sufit i podłogę) z WYŁĄCZONYM w niej ogrzewaniem. W ostatnim sezonie podłogówka u mnie działała wyłącznie w łazienkach - za to długo, znacznie dłużej niż wynikałoby z obciążenia cieplnego (dzięki czemu udało się osiągnąć efekt ciepłej podłogi o co trudno we współcześnie budowanym domu). Oprócz tego w salonie (dosyć odległym i "pod prąd" wentylacji) czasami działało ogrzewanie klimą a te piki to tradycyjna koza - ale bez żadnego DGP. Dla szerszego kontekstu - temperatury z salonu i na zewnątrz: Jak widać i bez DGP, "pod prąd" wentylacji ciepło dociera do sypialni. I wcale nie jest w niej zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ratpaw 10.01.2025 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 13:15 5 godzin temu, mitek napisał: Nie jestem w stanie użyć jakiegoś płatnego rozwiązania w którym umieścił bym wszystkie parametry domu podobnie jak w "cieple właściwy," by było to wiarygodne? Zleć OZC, to są grosze w stosunku do tego, co daje taki dokument. Sam to sobie możesz oszacować, pi razy oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k1krzysztof 10.01.2025 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 13:50 O co "Walczymy" ? 5kW + grzałki czy 7kW na wyrost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitek 10.01.2025 14:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 14:02 Mam trzy wyceny od fachowców i jest tak: - Pompa Panasonic 7 kW KIT-SDC07KE5 1-fazowa (7kW) - Hisense 8kW - Oraz ostatnia 10kW - Panasonic ale nie znam konkretnego modelu No i jak taki rozrzut to chciałem sam wyznaczyć jakaś z minimalnym marginesem... A może bym sam sobie to zmontował bo remonty dwa małe zrobiłem łącznie z kotłownią gazową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 10.01.2025 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano Piątek o 15:41 Pompa Panasonic 7kW to ograniczona programowo pompa 9kW; - ceny są prawie identyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitek 14.01.2025 13:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 13:39 No ale jak faktycznie ograniczona to o ile wytrzymałościowo będzie jak 9 to mocą już pewnie będzie przycięta do 7 i nic nam to nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
k1krzysztof 14.01.2025 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 14:00 " Zgaduje - domyślam sie " Programowo czyli zapis elektroniczny prawdopodobnie jak w autach ustawiamy "obroty i ciśnienie przy odczytanej temp." i wychodzi odpowiednia koperta pracy dla jednostki , tak to rozumiem a " korbowody tłoki mamy kute 🤩 " przy " słabej " jednostce . jak kiedyś wycieknie oprogramowanie to będziemy "chipować" pompy jak znam życie to już niedługo 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marco36 14.01.2025 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano wczoraj o 16:00 (edytowane) Pompa Pompie nierówna. Moc modelowa zazwyczaj odpowiada mocy PC przy temp. powietrza +7°C. Następnie w różnym tempie tracą moc grzewczą wraz z mrozem za oknem. Gdy wypełniasz ciepło app - to przy oknach zwróć uwagę na rozmiary okien, nie samą ilość okien. Takie niuanse. U siebie mam OZC=7,2 kW bez CWU. Wybrałem Daikina 6 kW (8 kW też byłby dobry). Celowałem w temp. biwalentną w okolicy -12°C do -15°C. Daikin 6 kW poradzi sobie bez grzałki do -12,5°C, a Daikin 8 kW dałby radę do -16°C. PC innych producentów by łapały taką okolicę musiałbym kupić : LG 7 kW ; Panasonica 9 kW ; Kaisai w okolicy 10 kW. Warto patrzeć na wykresy, bo uwidaczniają dane z tabel grzewczych. A skośna kreska której nie rozumiesz odpowiada zapotrzebowaniu domu na moc grzewczą w zależności od temp. za oknem. Gdy masz OZC=8 kW to w okolicy -2°C dom będzie potrzebował połowy tej mocy około 4 kW. Może tak rozrysowany wykres zrozumiesz: Gree modelowo 6 kW niby jest mocniejsza od Daikina 4 kW, a przy -15°C to "słabszy" Daikin dostarczy więcej mocy z kompresora i stosownie mniej grzałki dołoży. Poniżej trochę PC podobnych mocowo, a różnych modelowo: (wykresy odnoszą się do PC na czynniku R32). Przy podłogówce te PC wyciągną około 0,5 kW więcej mocy grzewczej w porównaniu z wykresem odnoszącym się do grzejników niskotemperaturowych. 3 godziny temu, mitek napisał: No ale jak faktycznie ograniczona to o ile wytrzymałościowo będzie jak 9 to mocą już pewnie będzie przycięta do 7 i nic nam to nie da Chyba to błędnie rozumiesz. Kompresor ma realnie 9 kW i programowo jest "osłabiony" do 7 kW. Różnicę zrobi taką, że realnie 7 kW mogłaby niżej modulować moc minimalną, ale jak jest to 9kW o nazwie 7 kW to minimalna modulacja będzie odpowiadała tej 9 kW. Obie w podobnym momencie zaczną taktować w temperaturach dodatnich, gdy będą miały za mały zład wody w instalacji. Edytowane 23 godziny temu przez Marco36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.